Borstvoeding

Hoihoi!
Jasper is nu 8 1/2 maand en ik geef ook hem nog volledig BV. Hij krijgt ´s ochtends alleen BV, dan rond een uur of 10 een fruithap met wat water, om 12 uur weer alleen BV, om 15.30 een broodje, rijstwafel oid en wat water, om 18 uur ´avondeten´ en dan om 19.30 BV en naar bed. ´s Nachts wordt hij nog 1 of 2 keer wakker en wil dan drinken. Ik probeer die nachtvoeding eruit te krijgen, want volgens mij heeft ie dat niet meer nodig en vindt hij het gewoon lekkerder om zo weer in slaap te vallen. Tot een paar weken terug gaf ik ook nog om 16 uur BV, maar door het tussendoortje is die komen te vervallen. De avondvoeding vindt Jasper nog echt fijn, lekker op het grote bed rustig worden en dan heerlijk slapen. Misschien kun je op de BV tijd van 16 uur een tussendoortje proberen zodat dan de voeding van 20 uur niet vervalt. Misschien is het zo dat ie overdag veel drinkt, maar heb ook wel ergens gelezen dat je een baby niet te veel te drinken kunt geven. Als ie niet wil, dan drinkt hij gewoon niet (en dan bedoel ik dus water en sapjes enzo). Sterkte ermee, en wat leuk dat je in Afrika zit! Ik zit in Italie. Heel wat dichter bij huis, maar het is toch net even anders.
Groetjes Riekje

Ooh wat veel (en uitgebreide!) reacties! Dankjewel allemaal!

Het ziet er naar uit dat het vooral een dipje was doordat ze ziek was. En ze krijgt ook tandjes momenteel. Nu komen ze van boven door en merk ik dat ze opnieuw minder goed eet en drinkt. Gelukkig heeft het zichzelf opgelost.

@mama2dz: ik kijk inderdaad vooral naar wat zij wil / nodig heeft. Soms hou ik me echt aan de voedingstijden. Maar soms wil ze gewoon wat vaker en dan geef ik haar dat ook. En: dankjewel voor de link!

Ik heb ook al gemerkt dat ik haar zeker niet te veel drinken kan geven. (Zeker niet in Afrika!) Als ze haar fles sap niet meer wil, draait ze echt haar hoofdje weg. En gisteren wilde ze haar fles niet, maar blijkbaar wilde ze de borst! Dus ook dat regelt zichzelf.

@Prulleke3: soms weet ik niet op welk moment ik nog meer moet drinken! Maar goed, ik probeer zoveel mogelijk extra vocht binnen te krijgen. Ik merk inderdaad ook dat ze 's avonds soms te moe is om nog te drinken. Soms slaapt ze dan eventjes en wordt ze na een uurtje wakker om toch nog te drinken.

@Riekje: Hannah wordt nu ook vaak wakker 's nachts, komt door d'r tandjes. Vaak wil ze dan ook een beetje drinken om zo weer lekker in slaap te vallen.

Ik weet niet meer wie het zei maar ik ben 2 wkn geleden ook een soort van ongesteld geworden, dus misschien dat het daar ook door kwam.

Nou iedereen bedankt voor jullie tips en adviezen. Daar heb ik zeker wat aan.

Groetjes, Greetje

Terug
Bovenaan