borstvoeding

hoihoi,

ik vroeg me af hoeveel mama's er nog borstvoeding geven.
mijn zoontje is van 2 feb en ik ben nu aan het afbouwen. hij is bijna een half jaar en vind het eigenlijk wel goed zo. hij begint langzaam steeds meer mee te eten en dit gaat heel goed.
ik heb met veel liefde borstvoeding gegeven, maar wil nu eigenlijk wel mijn lichaam terug. ik moet heel erg op mijn gewicht letten en ik snak naar een lange nacht doorslapen zonder dat ik met overvolle boebies wakker wordt :)

 
Hoi,
Vigo is van 28 februari en ik geef nog volledige borstvoeding. Hij krijgt verder nog niks, daar begin ik pas met 6 maanden mee. Dat heb ik met mijn oudste ook gedaan. Ik heb de mazzel dat hij al vanaf 8 weken de hele nacht doorslaapt(zonder late voeding dus!) dus kan zelf ook goede nachten maken. Met mijn oudste heb ik bv tot zijn eerste verjaardag gegeven en ik hoop dat dit dit keer ook weer lukt. Hij krijgt overdag nog 5 voedingen, om de 3 uur. Dat heeft hij ook echt nodig, want hij groeit niet zo hard. Ze krijgen natuurlijk steeds minder voedigen zodra ze ook vast voedsel gaan eten. De laatste maanden met mijn oudste had hij nog maar 2 voedigen per dag.
Ik moet ook om mijn gewicht letten, maar gelukkig val ik deze keer niet zo snel af als bij mijn oudste dus ik vind het voorlopig nog prima zo!
Maar ik zou zeggen, doe waar jij je prettig bij voelt! Als jij het zo mooi vind geweest en je prettiger voelt om af te bouwen moet je dat ook zeker doen.
Succes!
Liefs,
Mar
 
Ik geef ook nog fulltime borstvoeding. Rosa-Lynn is van 7 februari en ik geniet er nog erg van. Snap wel dat je je lichaam terug wil, al heb ik daar nog niet zo een probleem mee (ook geen overvolle boops, dus dat scheelt).
We zijn deze week begonnen met wat kleine hapjes, maar dit gaat nog niet echt van harte, hoe snel was jou zoontje hier aangewend?
En geef je dan op vaste tijden fruit/groente/stukje brood/pap.... of doe je het wanneer het het beste uitkomt of vraag naar is?
Liefs, Sharon
 
@mamasharon
ik ben met 4 en een halve maand begonnen met af en toe een hapje fruit. vaak als wij aan het toetjes zaten na het warm eten. mag hij mee aan tafel in de bumbo. wij toetje hij fruithapje. dat vond /vind hij helemaal het einde. we hebben elke keer een paar dagen een smaakje uithgeprobeerd en langzaam de hoeveelheid vermeerd. tot nu toe vind hij alles lekker. eerste hap van iets niews trekt hij soms wel een gek gezicht maar daarna eet hij gretig verder. sinds een klein weekje hebben we er 2 eet momentjes van gemaakt. smorgens fruitje en avonds een beetje groente. varierend van 50 tot 100gr.
verder krijgt hij vaak in zijn laatste fles een beetje pap (180-200ml met 2 schepjes pap) brood wil ik nog heel even mee wachten, maar als we starten mag hij in het begin eerst op korstjes sabbelen.
succes
 
Terug
Bovenaan