borstvoeding

gaan jullie borstvoeding geven?

ik heb bij de 1e heb ik flesvoeding gegeven. hij heeft koemelkallergie en nu twijfel ik of ik deze keer borstvoeding ga geven.
vind het eerlijk gezegd zo'n gedoe, flesvoeding is gewoon een stuk makkelijker. alleen borstvoeding is beter voor het kindje.

hoe denken jullie erover?

xxx

Eerlijk gezegd vind ik borstvoeding niet veel lastiger dan flesvoeding. Borstvoeding is op zich makkelijker aangezien je gewoon aanlegt en klaar. Het is wel zo dat je het niet even aan iemand anders kan geven (of je moet gaan afkolven).
Er is niks zo mooi als 's nachts samen met je kleintje in bed liggen en dan borstvoeding geven!
Nu is het ook zo dat ik niet mag klagen; heb twee keer borstvoeding gegeven en dat ging gewoon super.

ik ga weer proberen 6 maanden borstvoeding geven.
bij mijn eerste was het maar 2 weken omdat hij mijn tepel niet wou pakken dus erg gedoe met tepelhoedje .
en bij de 2de heb ik precies 6 maanden borstvoeding gegeven.
en nu wil ik graag weer het zo doen.

ik ben erg voor borst voeding mits het lukt natuurlijk het help je kindje over veel allergieen te groeien wel zou je zelf op dieet moeten
welke fles voeding heb je vorige keer gebruikt?

gr majolie mei moeder 2 kinderen met koelmelk allegie

Hier ook een pro bv mama. Je geeft je kind gewoon een goede start op alle fronten. Ik vond het echt niet lastig, gewoon van tevoren er even op studeren en als het niet lekker loopt met een een lactatiekundige inschakelen. Als je echt wil, lukt het echt wel zo.
Hoe langer je bv geeft, hoe makkelijker het gaat. Mijn oudste bijna 2 jr aan de borst gehad en de jongste 1 jr.
Ik verheug me op onze nieuwe baby aan de borst.

ik heb de vorige keer nutrilon standaard gebruikt en later overgestapt op de pepti.

vonden jullie het niet vervelend om zo vaak op een dag borstvoeding te geven en als er visite is?
met flesvoeding heb je gewoon vaste tijden en hoef je er s'nachts niet uit.

denk dat ik wel borstvoeding ga proberen, maar dan alleen in mijn verlof. combi met werk is echt niet mogelijk.

Ik kan geen borstvoeding geven, dus die keus is al voor me gemaakt. Ga eerst standaard friso geven, maar bij de anderen moest ik al snel over op die extra voedende omdat ze altijd honger hadden...

Ik ben 100% voor borstvoeding! Eerlijk gezegd lijkt flesvoeding mij veel lastiger, al dat gedoe met water koken, flesjes uitkoken, maatschepjes etc. Maar ik heb dan ook geen vergelijkingsmateriaal. Mijn eerste heb ik 2,5jaar bv gegeven en mijn tweede een jaar. Bij beide kinderen ben ik doorgegaan tot ze zelf niet meer wilde. Nou moet ik ook zeggen dat ik best een natuur/hippy meisje ben. Ik heb mijn kinderen gewoon altijd en overal bv gegeven, ook als er visite bij was of onderweg. Als ik ergens was waar ik voelde dat een gedeeltelijk ontblote borst misschien niet zo positief ontvangen zou worden (zoals in een restaurant) dan bedekte ik borst en baby met een grote sjaal: niemand die dan iets ziet. Misschien ook een oplossing als je je niet prettig voelt bij het idee dat iemand misschien een stukje borst zou kunnen zien. Buiten het gegeven dat bv het beste is voor je kindje vind ik het dus ook gewoon heel praktisch, goedkoop, en een mooie manier van binden met je kind.
Liefs,

Terug
Bovenaan