Het advies dat ik je wil geven is, doe het zolang jij er gelukkig van wordt.
Alhoewel men het soms rooskleurig doet lijken, is borstvoeding helemaal niet vanzelfsprekend en kan het heel zwaar zijn.
Een gefrustreerde moeder met ontstoken borsten omdat ze de druk voelt van borstvoeding is voor een kindje echt niet ok. Een gelukkige moeder maakt een kindje gezonder dan welke borstvoeding dan ook.
Zelf heb ik het geluk gehad dat het redelijk goed ging allemaal en ik heb tot 5 maanden borstvoeding gegeven. Toen ik ging werken en moest gaan kolven, werd ik daar heel ongelukkig van. Niks voor mij.
Vanaf 6 weken zijn wij 1 borstvoeding vanuit een flesje gaan geven. Fijn voor het hechten met papa maar ook voor het kindje om te wennen aan flessen.
Na 5 maanden overgestapt op HIPP. Een biologische poedermelk die mild voor de darmpjes schijnt te zijn. Of dat echt zo is weet ik niet. Maar daar wij zelf ook alles biologisch eten en drinken, vond ik dit een logische keuze.
mijn zoontje is nu 16 maanden en krijgt in de avond nog een fles. Omdat hij het heerlijk vindt en hoort bij het avond ritueel. Overige zuivel krijgt hij binnen door broodbeleg, yoghurt en af en toe een bekertje koemelk.
succes met je keuzes, volg vooral je eigen gevoel