borstvoedingsellende

Volgens mij kunnen ze bij 3 maanden al om de 4 uur een voeding krijgen, dus 5 per dag, maar dat ligt natuurlijk aan de behoeftes van je kind. Met een half jaar moeten ze op 4 voedingen zitten, dus het is wel het beste om vanaf drie maanden aan te sturen op 5 voedingen. Je zou dan kunnen rekken met een fopspeen of een lepeltje water. Mijn dochter is nu 5 mnd en krijgt vaak nog 6 voedingen, aangezien ik er nog een om 23 uur geef (durf er nog niet mee te stoppen)en overdag houdt ze het vaak na 3,5 uur niet meer uit. Ik moet toegeven dat ik zelf ook nog weleens "misbruik" maak van het gemak van borstvoeding. Ik geef haar ook weleens als het mij beter uitkomt. Als ik wegmoet ofzo en het is niet handig om haar daar voeding te geven. Dan geef ik gewoon voor we weggaan, ook al is het bij wijze van spreken nog maar 2,5 uur geleden dat ze gehad heeft. Ze zal nooit weigeren, drinkt wel minder, maar kan toch weer even vooruit. Doe jij dat ook weleens? Waarschijnlijk nog niet. Toen mijn dochter 2 mnd was hield ik me keurig aan het 3 uur-schema. Tot wanneer wil je borstvoeding blijven geven? Als het nu toch makkelijker gaat blijf je dan toch de fles geven tussendoor? Tot schrijfs! Gr. Marieke.
 
Allereerst moet je natuurlijk zelf weten of je stopt met de bv of niet. Voor je kindje is bv natuurlijk het allerbeste, maar als het daardoor een gestresste moeder heeft............
Je zou je vraag ook eens op het borstvoedingsforum kunnen stellen of daar de ervaringen van anderen lezen.
www.borstvoeding.nl
Groetjes,
Sora
 
Het maakt echt niet veel uit of je borstvoeding of flesvoeding geeft voor je kindje. En je geeft nu al een combinatie van borst en flesvoeding. Je kind heeft pas echt voordeel aan borstvoeding als je dit 6 maanden volledig geeft, en je geeft toch geen volledige borstvoeding.
Dus waarom dan niet stoppen als het niet lekker gaat.
 
Terug
Bovenaan