borstvoedingsmaffia

Mijn dochter is met 37 weken geboren, dus was maar ook 2700 gram. Zij werd meteen aangelegd, maar de borstvoeding lukte niet; nauwelijks melk en zeeer pijnlijk en daardoor veel stress. Omdat ze op de 3e dag nog maar 2450 woog, hebben mijn man en ik besloten om de fles te gaan geven en vanaf die tijd gaat het super en genieten we alledrie volop van elkaar. Nu krijg ik regelmatig van mijn schoonfamilie te horen dat ik het te snel heb opgegeven en dat je met de fles geen goede band kan opbouwen. Dat is toch belachelijk! Ik ga hier tegen in, maar ze blijven volhouden dat borstvoeding het allerbeste is en dat ik het allemaal egoistisch heb gedaan. Ik weet heus wel dat in borstvoeding het beste zit, maar als het niet gaat van beiden kanten dan houdt het op en is de fles een goed alternatief en heeft de band ouder-kind niet onder te lijden.Heeft iemand anders ook ervaring hiermee en hebben jullie tips wat ik kan zeggen zodat ik ze tuk heb (bijv. mijn man de fles laten geven op een verjaardag en dan zeggen goh ik heb toch ook nou een band met de moeder of ja daphne anders had je nu hier met een blote borst gezeten. Ik hoor graag van jullie
 
He, wat vervelend! Terwijl het juist zo goed gaat met jullie. Dat is toch eaar ze blij om moeten zijn!
Zelf geef ik nu al vijf maanden borstvoeding. De start ging niet vlekkeloos en ik heb echt een paar keer op het punt gestaan om flesvoeding te gaan geven. Ik snap het dus best! Als het pijnlijk is, dan is dat verschrikkelijk. Zeker als je kindje ook nog afvalt!
Ik zou me helemaal niet verweren naar je schoonouders. Als het goed gaat met jullie drieen, dan moeten ze daar trots op zijn!
Veel succes! Joan
 
He Daphne!

Hier iemand van de borstvoedingsmaffia ;)
meid, wees trots op wat je toch nog hebt gegeven-dat begin is al heel waardevol en een blije mama is VEEL gezonder dan moedermelk. Bij mij is het meer de flesmaffia, men snapt niet waarom ik nog bv geef en helemaal toen het niet lekker liep. KORTOM: het is nooit goed of niet goed genoeg, als je ZELF maar achter je beslissing staat! Je doet het goed hoor! Laat ze lekker lullen.
 
Hoi Daphne,

Wat is dat toch, dat we maar borstvoeding MOETEN geven van iedereen!!
Zodra je bijv. iemand tegenkomt vragen ze hoe het gaat, bewonderen ze je kind en dan komt het....geef je borstvoeding??
Ik geef ook geen borstvoeding, had het graag gewild maar bij ons waren de omstandigheden ook zo dat we hebben besloten dat het beter is om op flesvoeding over te stappen.
Naar mijn idee heb ik een hele goede band met mijn dochter, maar mijn man nu ook!
Egoistisch vind ik het dus echt niet!!! Je hebt het juist voor je kind gedaan!
En wat heeft jouw dochter aan een gestresste moeder!?

Meid laat ze lekker lullen, je doet wat jou het beste lijkt voor je kind.
Succes!

Liefs, Marloes
 
hoi daphne.

onze zoon woog 2810 en wij zijn door de keizersnee laat begonnen met aanleggen pas de volgende dag. ook viel hij echt alleen maar af en hij had een honger.. vreselijk.. ze waren in het ziekenhuis ook gelijk begonnen met bijvoeding. ik wilde en zou borstvoeding geven en na zo'n 8 dagen hebben we het opgegeven.. ik raakte helemaal overstuur omdat er maar nx kwam.. geen druppel.. afkolven en onze zoon maar laten lurken.. hij zoog heel goed ook.. maar er kwam niets. we waren onderhand anderhalf uur aan het voeden en dan nog even rust en de volgende voeding stond alweer voor de deur.. ook snachts ging dit gewoon door.. hierdoor kon ik niet genieten van de eerste week. gelukkig kreeg ik extra kraamzorg en de laatste 2 dagen heb ik echt nog helemaal genoten toen we over waren op de fles. zelf had ik het er toch wel enorm moeilijk mee.. het gevoel gefaalt te hebben.. terwijl gelukkig hier andere tegen me zeiden dat sommige gewoon echt niet hebben.
in arme landen drinken kinderen dan bij hun tante of andere fam. of vriend.. want ik zei ook altijd in de arme landen hebben ze ook altijd genoeg maar dat blijkt dus helemaal niet zo te zijn.. als er niet is.. waarom dan je kind martelen en jezelf ook.. je hebt het geprobeerd..
ook zijn er zeker voordelen die je al noemt.. idd papa kan ook geven en andere ook. je weet wat ze binnenkrijgen en geen band met je kind?? nou..zeg.. wat een onzin.. mijn band met me zoon is enorm groot.. als dat alleen via de borst kan is dat wel triest als er zo gedacht wordt..liefde geef je op vele andere manieren.. tijdens het flesgeven knuffel ik hem heel vaak..en krijgt hij heeeeel veel aandacht en kijkt hij naar me en hebben we echt contact.. gaat niet als hij met zijn mond aan je tepel zit......

kom op hoor.. je kind komt bij jou zeker helemaal niets te kort..

liefs..
 
Zielig zielig zielig die mensen die je veroordelen omdat je geen borstvoeding geeft. Ikzelf heb 4 maanden borstvoeding gegeven, maar dat was heus niet alleen maar glorie hoor! Ik heb wat zitten stressen en huilen en vaak gezegd van "had ik maar geen borstvoeding kunnen geven". Tuurlijk ben ik wel blij dat het 4 maanden gelukt is maar het zegt niks over een band opbouwen. Met voeden heb je haar toch heerlijk in je armen en het belangrijkste is dat je van je kind houdt en dat je kind dat weet en voelt!!!! Ik zou gewoon met ze meepraten en verder alles negeren. Dus alleen maar hummen of ja natuurlijk jullie hebben helemaal gelijk zeggen en dat dan op een overdreven manier. Maar ik begrijp dat het verschrikkelijk klote is en wil je heel veel sterkte in de strijd wensen.

 
Wat je ook doet, het is nooit goed hoor! Mensen moeten nou eenmaal commentaar geven. Zeg gewoon dat je het doet voor je man, zodat die een band heeft met je kindje.
Ik geef wel borstvoeding, maar dan gekolfd. Moest iedere keer uitleggen waarom. Meeste vonden het raar, heb je melk, geeft nog steeds de fles.

Trek niets van die commentaar aan. Geniet lekker met z'n drietjes.
groetjes
 
Ik heb ook de eerste drie weken borstvoeding gegeven en daarna overgestapt op de fles.
Eerst kreeg mijn zoon niet genoeg en later kreeg ik tepelkloven en een borstonsteking. Kortom, drie weken alle aandacht voor de borstvoeding en niet echt kunnen genieten van mijn zoon.
Daarom overgegaan op flesvoeding en voor mij is het echt een uitkomst! Ik kan nu tenminste genieten van mijn zoon. Volgens mij bouw ik daarom nu meer een band met hem op, dan toen ik borstvoeding gaf, want toen was ik alleen maar gestresst.
Ik ben zelf ook groot geworden met de fles, en ik heb een hele goede band met m'n moeder.
Dus trek je niks van die opmerkingen aan (is moeilijk) maar probeer gewoon voor de volle 100% achter je beslissing te staan en geniet van je dochter!!!
 
Terug
Bovenaan