borstvoedingsmaffia

Hoi Daphne,

Laat ze maar kletsen. Ik heb ook geprobeerd borstvoeding te geven. "Want dat is toch het beste voor een kind". Inderdaad voor het kind misschien. Ik liet me ook meevoeren door deze dwingende leuze en zat na twee weken met een kloven en daarna borstonsteking bij beide borsten. Pa kon dus weer vrij nemen van zijn werk want ik kon helemaal niets meer doen en lag met 40 graden koorts op bed. Denk niet alleen aan je kind maar ook aan jezelf.
Groetjes,
Angela
 
Ik had precies hetzelfde. Ik heb het 3 dagen geprobeerd, de 4e dag kreeg ik pas kraamhulp. Toen wilde ik al niet meer. Ik had al 3 nachten met een huilend kind gezeten en mijn tepels waren helemaal stuk. Toen de kraamhulp eenmaal kwam ben ik direct overgestapt op de fles. De kraamhulp was eigenlijk de enige die niet moeilijk deed. Voor de rest had iedereen wle een mening. Vooral moeders die zelf borstvoeding hebben gegeven. Dan krijg je van die verhalen dat het bij hun ook moeilijk ging, maar dat zij ook hebben volgehouden.
Ik zeg dan altijd dat ik het knap van ze vind dat zij dat wel gedaan hebben maar dat het mijn keus is geweest om het niet te doen punt! Je moet gewoon niet met die discussies meegaan. gewoon 1 x zeggen wat je ervan vind, en als je dat niet wil doe je dat helemaal niet. Dan zeg je gewoon dat het jouw beslissing is en dat zij daar niets mee te maken hebben.
 
Halloo,
Wat hebben mensen toch veel commentaar. Ik heb de eerste zeven weken borstvoeding gegeven en omdat het niet goed lukte, moest ik alles kolven. Bij mij zat weer iedereen te zeuren dat ik ermee op moest houden en dat kinderen net zo goed met kunstvoeding opgroeien. Je moet lekker doen wat je zelf wilt. En misschien helpt het om de volgende keer te zeggen dat je er niet meer over wilt horen punt. Goed advies, maar ben er zelf ook niet zo goed in haha

succes
 
Hoi,
Ik heb de eerste 3 weken afgekolfde moedermelk gegeven (werd door de gynaecoloog bijna verplicht omdat mijn zoontje prematuur was). Drie weken dus elke 3 uur een flesje geven, wat meer dan een uur duurde en daarna kolven, wat nog eens een uur duurde. Echt niet te doen, en inderrdaad, het deed nog pijn ook. Ik heb me dan ook voorgenomen: dit nooit meer! Veel commentaar gehad, dat wel, maar ik heb me 1 keer laten ompraten en dat gebeurt me geen tweede keer.
 
Ga op je eigen gevoel af. Jij als moeder weet wat het beste is.
En als het zo werkt prima toch! Er zijn zoveel kinderen die geen bv krijgen en die hebben net zo'n goede band met hun moeder. Het heeft echt niet alleen met bv te maken. Succes en laat ze maar kletsen. Ik zeg altijd ik heb een brede rug en ik leg het lekker naast me neer.
 
Terug
Bovenaan