Hoi...
@javo: Ik heb een enkele electr.borstkolf van Medela, mijn ervaring is dat ik maar een half flesje kolf en dat het kindje bij een voeding aan de borst meer uit de borst krijgt. Dat laatste kan ik natuurlijk niet nagaan, maar ik heb wel is zo iets gehoord. Het is in ieder geval het proberen waard, alleen hoop ik dat we dan geen problemen krijgen met de tepel/speenverwarring. Ik heb een Nurby flesje gekocht, en er staat dat deze fles juist makkelijk te combineren is met borstvoeding. We zullen het zien. In ieder geval bedankt voor je tip!
@mvtwee: Jeeeeeej nog zo lang borstvoeding gegeven, knap hoor!! Mijn schoonzus heeft nu vier kinders en ze hebben allemaal de borst gehad, en dat ging ook zo makkelijk allemaal. En inderdaad, nu ze veel groter zijn.. nu meer dan 1 jaar (de jongste) nogsteeds aan de borst! Ik vind het knap. Ik vind dat gebonden zijn eigenlijk ook maar niets, dan wil je bijv. een hapje eten met zn twee, en dan is het ineens weer tijd voor een voeding. En dan moet je de kolf weer meenemen, stuwing, rekening houden met vraag en aanbod, straks loopt je productie achteruit. Maar nu is het wel zo, dat ik er nu minder snel op uit ga denk ik, nu baby 3 komt. Dus misschien gaat het nu juist wel beter, meer tijd?? Ik weet het niet, mijn jongens zijn dan 2,5 en 3,5 jaar oud. Ik wil toch proberen de beste start te geven, straks het eerste colostrum en alle belangrijke stoffen die in moedermelk zitten.
Ik hoop dat je het me gaat lukken!! Ik wil proberen er zo positief mogelijk mee om te gaan, anders weet ik van te voren al dat het niet gaat lukken.
(als ik er psychisch niet achter sta, gaat het niet lukken toch..?)
We gaan ons best doen!
Liefs mammma