Borstvoedingsvraag!

hoi meis, hier beiden kids langer als een jaar gevoed. en snachts gewoon bijgevoed zodra ze meer honger kregen.heb bij beiden ook gekolfd en snachts kolfde ik dan een hele fles met nog een schep extra voeding zodat ze redelijk sliepen.en de speen deed wonderen.
succes
 
ha,

ik kan je niet uit ervaring helpen want ik heb 2x bv gegeven wat helemaal geen problemen gaf (ja een kraamverzorgster die tijd over had omdat het zo lekker ging). nu ook zwanger van de derde en soms denk ik wel eens...wie weet ga het deze keer ook drama worden
Maar misschien wel een tip, weet niet hoe het kolven gaat bij jou, maar anders 's nachts kolven en daarna gelijk het flesje geven (of jij kolven en je man een flesje als je voorraad opgebouwd heb).
Dan weet je hoeveel de kleine binnenkrijg en dus ook of het huilen honger betekent of gewoon aandacht.
Heel veel succes en ik hoop dat het gaat lukken, helaas weet ik uit de omgeving dat het niet bij iedereen zo makkelijk gaat
 
Heej meis,

Wat ontzettend goed dat je ondanks je negatieve ervaring toch weer bv wil proberen.. kan me voorstellen dat je twijfelt maar ik zou ook zeggen: stap er gewoon zo onbezorgd mogelijk in, dan zie je het wel.. ik heb wel makkelijk praten hoor, heb mijn eerste 9 maanden gevoed en mn tweede nu nog wel eens (die is nu 2,5 jaar oud!). Ben nu 33 wk zwanger en hoop dat het allemaal weer zo gemakkelijk zal gaan... bij mn jongste sta ik elke dag weer op het punt om door te zetten met stoppen maar als ze dan zo lekker bij me komt liggen en heel verdrietig vraagt om 'borsje' kan ik niet weigeren..ze heeft twee jaar lang niet doorgeslapen en ik heb het daar ook vaak zwaar mee gehad maar niemand weet of dat wel zo zou zijn geweest als ze geen bv had gekregen..
Vraag idd om hele goede begeleiding en als het eenmaal loopt komt het vast goed!!
Succes en liefs, mvtwee (ook sept mama)
 
Hoi...

@javo: Ik heb een enkele electr.borstkolf van Medela, mijn ervaring is dat ik maar een half flesje kolf en dat het kindje bij een voeding aan de borst meer uit de borst krijgt. Dat laatste kan ik natuurlijk niet nagaan, maar ik heb wel is zo iets gehoord. Het is in ieder geval het proberen waard, alleen hoop ik dat we dan geen problemen krijgen met de tepel/speenverwarring. Ik heb een Nurby flesje gekocht, en er staat dat deze fles juist makkelijk te combineren is met borstvoeding. We zullen het zien. In ieder geval bedankt voor je tip!

@mvtwee: Jeeeeeej nog zo lang borstvoeding gegeven, knap hoor!! Mijn schoonzus heeft nu vier kinders en ze hebben allemaal de borst gehad, en dat ging ook zo makkelijk allemaal. En inderdaad, nu ze veel groter zijn.. nu meer dan 1 jaar (de jongste) nogsteeds aan de borst! Ik vind het knap. Ik vind dat gebonden zijn eigenlijk ook maar niets, dan wil je bijv. een hapje eten met zn twee, en dan is het ineens weer tijd voor een voeding. En dan moet je de kolf weer meenemen, stuwing, rekening houden met vraag en aanbod, straks loopt je productie achteruit. Maar nu is het wel zo, dat ik er nu minder snel op uit ga denk ik, nu baby 3 komt. Dus misschien gaat het nu juist wel beter, meer tijd?? Ik weet het niet, mijn jongens zijn dan 2,5 en 3,5 jaar oud. Ik wil toch proberen de beste start te geven, straks het eerste colostrum en alle belangrijke stoffen die in moedermelk zitten.

Ik hoop dat je het me gaat lukken!! Ik wil proberen er zo positief mogelijk mee om te gaan, anders weet ik van te voren al dat het niet gaat lukken.
(als ik er psychisch niet achter sta, gaat het niet lukken toch..?)

We gaan ons best doen!
Liefs mammma
 
Gewoon op je af laten komen en er niet teveel mee bezig zijn is mijn ervaring, dan lukt het het beste.. als ze mij van tevoren hadden verteld dat ik zolang zou voeden had ik ze voor gek verklaard haha maar het loopt gewoon zo.. ik ben ook niet echt van de regelmaat hoor.. ik voed wanneer ze honger hebben en leg net zo makkelijk effe aan als ik ergens ben. Kolf neem ik nooit mee, de natuur past zich zo mooi aan dat ik op een dag wel vijf keer kan voeden maar op een werkdag maar een of nul keer kolf...mss dan de eerste dag beetje stuwing maar dat gaat snel over, Ik had overigens ook de medela elektrische kolf. Mijn kids zijn straks 5 en 2,5 jaar en ik hoop dat de jongste het niet erg vind om haar 'borstje' te moeten delen haha!
De kids vinden het zo normaal dat als ze met poppen spelen er regelmatig een aan de borst wordt gelegd..Als mn jongste een huilbui heeft komt de oudste weleens naar me toe en zegt "mama, geef haar even de borst". Wat ik eigenlijk wil zeggen; voor mij is het gewoon onderdeel van de dagelijkse verzorging geworden, niet moeilijk of leuk of fijjn maar gewoon normaal en gemakkelijk. Wens je nogmaals veel succes!
Liefs mvtwee
 
Ha mammma,

Of je kindje meer binnenkrijgt via de borst is even aankijken ja, in elk geval moet je de hoeveelheid bv in de fles niet gaan vergelijken met flesvoeding. Jou bv kan veel voedzamer zijn waardoor je kind minder nodig heb.

succes in elk geval, hoop dat het gaat lukken
 
daarvoor zal je het tzt eigenlijk overdag eens uitmoeten proberen. Met hoeveel melk de kleine tevreden is.
Maar dan heb je nog wel zoals je zegt de speen/tepel verwarring.

wie weet is het allemaal niet nodig en loopt het nu vanzelf
 
Heb je een informatie avond over borstvoeding gevolgd? Heb er veel aan gehad. Ook kun je contact opnemen met een lactatiedeskundige. Ik heb ruim een jaar bv gegeven en hem ons kindje na 5 dagen ook een speen gegeven omdat ze veel zuig behoefte had en Anders alleen maar met mijn tepels lag te spelen.

Goede hulp is alles tijdens je bv! En als jij ontspannen bent is de kleine dat ook. Een vriendin van mij heeft een baby uit Polen geadopteerd en heeft haar baby zelf borstvoeding gegeven. Ja je leest het goed, niet Zwanger geweest maar met hormonen en veel geduld heeft ze dit gedaan. En dat heb ik altijd in mijn oren geknoopt als zij het kan moet ik het ook kunnen!

Succes meid!
 
Terug
Bovenaan