bortsvoeding/flesvoeding/bortskolven... eh....??

Hai,

Ik kreeg de bv niet volledig op gang en moest gaan kolven. We hebben toen de kolf gehuurd bij de thuiszorgwinkel. Medela Symfony heet hij. Errug prettig apparaat omdat ie 2 fasen kent. (scheelt een hoop pijn). De thuis en handkolfen zijn bedoeld voor als het al op gang is en niet om het op gang te brengen. Ik zou het in 1e instantie niet kopen. eerst even kijken hoe het loopt. Een kolf is binnen een uur gehaald bij de thuiszorgwinkel. Als je het op gang hebt en je wil af en toe eens afkolven dan kun je in de winkel bv prenatal altijd nog een goedkopere pomp kopen.

gr,Ing

Kolven kan ook gewoon met de hand. Mocht je dus nog geen keuze hebben kunnen maken dan is dat een alternatief.
Ik heb 20 maanden BV gegeven en ik heb geen kolf nodig gehad.

Petra

Hmm, moeilijk! Het is dus echt heel persoonlijk merk ik. Heb net een vriendinnetje aan de telefoon gehad (met een hummeltje van bijna 1) en die had de medela swing van d'r schoonzus gehad, dus ik mag die van d'r lenen! Das wel een goeie denk ik, want het is ook best een dure aanschaf. En dan zie ik wel of ik hem nodig heb of niet. Ik ga er in elk geval alles aan doen om de borstvoeding te laten slagen, dus we gaan ons best doen!
Thanks again voor de goeie tips!

Liefs El

Kolven met de hand YEAH RIGHT!!! Realiseer je dan wel dat dit uitzonderlijk is en dat er vrouwen zijn die er met heeel veeel moeite en veeeel kolfen net een paar druppels uit krijgen?? Ik moest op een gegeven moment 8 ker per dag kolven voor 1 flesje.... Helaas werkt het dus niet bij iedereen zo!

lfs ing

Ben het met Inge eens... Ik ook geprobeerd te kolven met de hand. Maar dat werktte bij mij dus echt niet. Wat een gedoe zeg, pfff!! Ik kreeg er nix uit, echt helemaal nix. Dan kon ik beter op mijn buik op bed gaan liggen, en zo mn melk zien op te vangen want dan kwam er nog meer uit haha! Tuurlijk gaat dat niet, maar ik noem maar ff iets
Ik heb ook de Medele dubbele kolf gehad. Vond hem ook wel goed, maar idd, hij maakt een hoop lawaai... Het is net of je met wat anders bezig bent... Ff denken dames

Liefs Debby.

Hoi,

Ik had de avent hand kolf. Bij mij werkte dit prima en binnen korte tijd had ik genoeg melk afgekolfd. Hij is klein en je kunt hem over al gebruiken zonder gedoe van lege batterijen of zonder stopcontact. Handig is ook, dat je aan de opvangbakjes de speen kan draaien, en je kind je meteen kan drinken. Ik ben benieuwd wie er ervaring heeft met de eigenmerk kolf van prenatal. Deze is n.l.   een stuk goedkoper dan de merk kolven.

Bij mij ging kolven met de hand wel goed omdat ik heel veel voeding had. Ik hoefde alleen maar naar mijn borsten te kijken en het liep er al uit. Kun je nagaan wat er gebeurde als ik een warme douche nam. Verder had ik een advent kolf maar gelukkig was ik 20 maanden in staat om zelf te voeden. De reserve voeding die ik kolfde werd nooit gebruikt.

Petra

Ik ben jaloers.... Ik heb er de hele clan lactatiekundigen opgetrommeld maar helaas kwam er na 8 weken niks meer uit... Ik hoop bij de 2e keer dat het anders loopt. Het schijnt dan ineens beter te kunnen gaan.

lfs ing

Terug
Bovenaan