Boterham

A

Anoniem

Guest
Om even een aantal Topigs door elkaar te halen; even weer wat over een boterham. Gisteren was hier iemand van het CB en we hadden het over het geven van een boterham. Thomas krijgt sinds hij 6 maanden is tussen de middag een boterham zonder korstjes. Hij vindt dat erg lekker en wil er liefst nog wel een tweede boterham bij.
Nu moeten we dus die korstjes er niet af halen; de stukjes brood in melk dopen en dat stukje goed in de wangzak duwen, zodat er wat beter gekauwd wordt. Zelf ook even voordoen voor de kleine. En hij mag een tweede boterham hebben dus dat is mooi. Verder smeer ik er dus  margarine op want dat las ik in een andere Topig.
Allemaal best leerzaam zo

Hoi,

die van mij krijgt nog geen brood, hij is 7,5 mnd. Hij krijgt wel een papfles. Vanmiddag op het cb ga ik eens vragen of ik daarmee moet beginnen. Alleen lijkt het me zo akelig om een boterham te geven. Hij heeft nog geen tandjes, dus het moeten echt kleine stukjes zijn.   Een boterham, Jeetje, wat worden ze toch snel groot.

groetjes
Mie

Ik heb gisteren brood geprobeerd bij Chloë, bijna 7 mnd, en ze vindt het echt helemaal niks!
Elke keer als ik een stukje in haar mond stopte was het eerst  en vervolgens.
Was wel grappig om te zien, maar ja, hoe ik dan dat brood naar binnen ga krijgen..
Ga eerst wel pap poberen.
Sil

Iris is 7,5 maanden en eet 's morgens een bord Bambix en 's middags een boterham met smeerkaas of smeerworst. Vindt ze echt heerlijk.
Sinds deze week eet ze zelfs de korstjes op.
Ze drinkt er een beker melk bij.

We zijn begonnen met brood gedrenkt in melk en hebben een keer gewoon brood geprobeerd en dat ging best goed, sindsdien eet ze het dus zo.
Ik snij er dobbelsteentjes van en heb bovenste korstje laat ik groot en geef ik haar in de hand, die kluift ze lekker zelf op.

Hoi,

Hier gaat het brood ook nog niet lekker erin, soppen vind ze helemaaaal niets (niet lekker) Als ik mazzel heb, eet ze 1/3 (zonder korstjes) ongesopt ;) ze drinkt wel erbij, thee of opvolgmelk.
Ik maak me er (nog) niet zo druk om, ze is nu bijna 8 1/2 maand... komt vanzelf wel.

groetjes Debby mv B'Elanna

Bij ons op het CB zeiden ze dat we juist niet moesten soppen, want dan moet je later weer een keer de oevrstap maken van broodpap naar brood.
Gewoon meteen er mee gaan oefenen.
Het gaat trouwens erg langzaam die broodstukjes eten...

gr,
Sabine

Als ik haar een broodkorst in de hand geef, gaat ze bij voorbaat al vieze gezichten trekken.
Belooft wat, als ze zo'n muts blijft met eten..
Sil

ik ga nu ook met brood beginnen, maar ben zo bang dat de kleine veel te grote stukken krijgt. Zo'n broodkorst bv, daar sabbelt ie wel op, maar dat kan zo'n baby toch niet opeten?? Ben ook bang dat ie er een te groot stuk afbijt. Vanmiddag nog heb ik hem een halve liga in zijn handje gegeven. Hij sabbelde erop, maar er braken ook grotere stukjes af. Ik was doodsbenauwd dat het niet goed zou gaan.

groetjes
Mie

Terug
Bovenaan