boterham

Ook Zifjon eet al lekker een botherhammetje mee in de middag, ik geef hem alleen beleg waar natuurlijke suikers in zitten.

Appel/perenstroop van Zonnatura
Smeerkaas
Smeerworst
Jam.

Van Zonnatura heb je veel producten zonder toegevoegde suikers en zijn erg lekker van smaak. Als hij wat ouders is vind ik gewone suikers geen probleem maar wil hem niet aan TE veel zoet laten wennen.

Pindakaas van calve bevat ook alleen natuurlijke suikers en goede bouwstoffen maar weet alleen niet wanneer je dat mag geven. Hij krijgt het in iedergeval nog niet.

gr van Marikska

dat pindakaas verhaal heeft twee redenen:

veel mensen zijn allergisch voor pinda's,volwassen mensen die hier allergisch voor zijn kunnen er heftig op reageren laat staan kleintjes, wachten tot een jaar is noodzakelijk!

2e reden  : Pindakaas plakt heel erg in het verhemelde (vast wel zelf ervaring mee!)
wij kunnen dat met onze toch goed weghalen,kleintjes nog niet,het hoopt zich op en hoopt zich op.....heel erg zielig, en kan zelfs gevaarlijk zijn!!!

- alleen margerine is ook prima
- probeer zo min mogelijk suiker te geven, zonnatura is een goede optie
- honing bevat bacterien net als ijs!!! wachten tot een jaar idd

Dat pindakaas verhaal is inderdaad wel erg logisch, nou mama is er gek op dus als hij 1 jaar is maag hij dat lekker ook. Verder la sik ook nog dat je vruchten compot of gewoon gepureerd fruit (banaan) erop kan doen. Maar dit lijkt me erg machtig.
Het advies is om licht bruinbrood te gebruiken (knipbruin) grof volkoren kunnen de darmen nog niet verwerken en van wit krijgen ze weer verstopping

Ach ja we leren steeds meer in   kinderwereld. (ik werk al 5 jaar met kids maar moet nog steeds leren )

Oke, dan, geen zoetigheid bij voorkeur.
Maar hagelslag (gekleurde of witte) wordt bij ons thuis ook erg op prijs gesteld. Ik smeer dan de boterham met boter en doop alleen in de hagelslag. Zo is het niet dik belegd, en als mijn zoon zelf eet morst hij de hagelslag niet zo erg (hij is pas 21 mnd). Bovendien smelt hagelslag erg snel op de tong.

Groetjes en succes,
Liesje

Terug
Bovenaan