boterham??

mijn zoontje is nu 6 mnden en 1week. eerst at hij netjes z'n fruit tussen de middag, maar sinds een paar dagen wil hij die niet meer.. een brood korst vind hij wel lekker, en eet hij wel op. maar bij het CB zeiden ze dat hij pas met 7 maanden een boterham mocht tussen de middag. ik vraag me eigenlijk af waarom dan pas? het heeft niet met de gluten te maken, want hij mocht al wel een korst..
Weet iemand waarom het nog niet mag? En hoe oud waren jullie kindjes toen je met een boterham begon? ik denk namelijk dat hij er wel aan toe is.

al het advies is welkom!
 
gewoon doen! Als jij denkt dat hij het nodig heeft. Elk CB is anders, mijn dochter mocht bij 6 maanden een korst proberen en als dat goed ging mocht ze een boterham. dat was dus na 3 dagen korst een boterham. ze gaf zelf aan hoeveel ze wilde: in het begin een halve boterham, toen 3/4 en vervolgens een hele boterham.
 
Het CB heeft ons ook geadviseerd om haar vanaf 6mnd brood te geven ( nou ja, ze vonden het een prima id). Volgens mij gaf ik mijn dochtertje al rond 4mnd wel eens een korst. Misschien denkt het CB bij jullie dat ze daardoor minder melk willen wat ze ook nog nodig hebben? Omdat mijn dochter weinig zin heeft in vastvoeding, hebben ze geadviseerd eerst brood geven, daarna de fles voor zover ze die nog wil. Misschien gewoon aan hun vragen waarom ze dit adviseren?
 
Herkenbaar dat hij geen fruit meer wil. Onze dochter had hetzelfde.
Zij vindt een broodkorstje ook veel beter en gewoon gegeven!
CB zei hier dat een korstje geen kwaad kan en als hij er echt niet tegen kan (buikje / darmpjes) heb je dit zelf zo door.
De zin in fruit komt vanzelf terug.... anders een ander tijdstip kiezen en tussen de middag een korstje geven.

Ik zou zeggen: lekker laten smullen.
 
volg gewoon je moeder gevoel en op cb hoeven ze niet alles te weten wat jij je kindje te eten geeft.
ons zoontje is nu 9m en hij kreeg met 5,5m al een halve boterham omdat hij de fles niet meer echt wou tussen de middag en we hebben hem toen afgewiiseld met pap en dat heeft al die tijd goed gegaan, kijk hoe ze er op reageerd en doe wat je gevoel en je hart je in geven is het zelfde als met de potjes voeding let niet zo op de leeftijden die er opstaan je kindje geeft zelf wel aan wat hij of zij aan kan hier krijgt hij ook wel eens potjes voeding van 12m en daar smikkelt hij heerlijk van.

 
ik denk dat ik er maar gewoon aan ga beginnen, beetje bij beetje. want 's middags wil hij niks anders als die korst. en hij krijgt geen fles 's middags, dus hij moet wel echt iets eten. maar ons CB vind ik zowiezo beetje apart, want hij mocht vanalles met 7 mnden; pap, brood, aardappels.. (over vlees heb ik haar ook niks horen zeggen) maar dus niks met 6 mnden terwijl dat er wel overal opstaat. maar hij eet nu sinds een week ook gewoon maaltijden met groente vlees een aardappels. vind hij lekker! en die 3 flessen die hij krijgt gaan er ook goed in, het is een goede eter alleen het fruit begint te vervelen.
 
Terug
Bovenaan