Boterhammetje eten om 05.30 uur?

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Gisteren was ik bij het CB en toen heb ik een voedigsschema mee gekregen voor kindjes vanaf 1 jaar.

Nu vertelde die zuster van het bureau dat ze 's ochtends 150 cc melk moeten en een boterhammetje. Uhh, Lucas is altijd rond 05.30 uur/ 06.00 uur wakker en dan heeft hij echt heel erg trek. Na de fles leg ik hem weer even terug en meestal slaapt hij dan nog een uurtje.

Hoe lossen jullie dit op? Kan ik hem bijvoorbeeld om 06.00 uur dan 150 cc voeding geven en als hij dan om 7 uur uit bed komt een boterhammetje eten? Het is niet dat ik te beroerd ben om om 05.30 uur een boterham te smeren, maar hij ligt altijd nog zo lekker een uurtje wakker te worden na die fles.

Ook staat de papfles niet meer op het menu. Ik geef hem voordat hij naar bed gaat de papfles en die vind hij heerlijk. Nu moet ik die fles gaan afbouwen, omdat hij dan eigenlijk 2 maaltijden achter elkaar krijgt. Maar hij geniet og zo van die fles en ik ook, want dan is het echt weer een babietje.

Zijn jullie kids ook altijd zo vroeg wakker?

groetjes,

Cynthia

Ik zou het inderdaad doen zoals je zelf al voorstelt. Rond 5.30 uur een kleine fles en rond 7 uur (of later) een boterhammetje met eventueel nog wat melk.

Ik vind trouwens de adviezen van het CB altijd maar standaard. Ieder doet het op zijn eigen manier, want ieder kindje is anders. Siebe krijgt 's ochtends pap (Bambix) met een lepeltje en 's middags een boterham en hij doet het er al een hele tijd erg goed op. Zodra hij zelf aan geeft dat hij ook 's ochtends een boterham wil (deed Merijn namelijk ook), krijgt hij die gewoon. Ik wil hiermee maar aangeven dat je niet altijd het advies van het CB klakkeloos hoeft op te volgen, zolang ze op wat voor manier dan ook de voedingstoffen die ze nodig hebben ook maar binnen krijgen.

Groetjes Fonske.

hoi

Ik zou lekker doen wat goed voelt! en boeien hoe het cb het precies wil en of je wel of niet uitkomt in het juiste voedings schemaatje....

Jij weet het beste wat je kleintje nodig heeft!

Suc6

xx wen mv tycho

P.s. Siebe is altijd rond 7-7.30 uur wakker en krijgt pas rond 9,00 uur eten. Behalve op dinsdag en donderdag, dan is het vroeger,  omdat Merijn dan naar de psz moet en we eerder beneden zijn.

hoi hoi

sophie   is sinds de vakantie vaak pas om 08.30 ongveer wakker..(ik weet het dat is erg luxe)
ze krijgt dan vaak bambixpap met een lepeltje

sávonds krijgt ze ook nog een fles, want dat vind ze echt heerlijk en ze heeft er ook echt behoefte aan....

ik blijf het gewoon ook nog zo even doen, vaak geven ze nlm zelf aan wanneer ze geen laatste fles meer willen..

en idd wat jij zelf voorstelde dat zou ik ook zo doen... gewoon eerst de fles en dan om07.00 boterhammetje...

ps weet iemand wat de reden is van max 2 flesjes op een dag?
is te veel   anders schadelijk?

succes ermee

liefs tobi

Hoe laat gaan jullie kindjes  naar bed 's avonds?

het CB heeft mij toen lucas nog heel klein was, 2x hele foute voedingsadviezen gegeven. Heb wel in de gaten dat ik aan jullie mee hebt!

Marissa (13 maanden) wordt ook nog erg vroeg wakker. Vanmorgen was het ook half 6. Dan geef ik gewoon een klein beetje lauwe melk. Daarna werd ze om 9 uur wakker en toen heb ik pap (bambix met melk) gegeven van een lepeltje. Ik heb dus ook geen zin om zo vroeg al aan de slag te gaan met pap. Als ze rond 7 uur wakker wordt dan krijgt ze wel gelijk pap. Zij gaat ook gelijk na de fles van half 6 weer naar bed en slaapt dan weer lekker door.

We geven ook nog steeds een flesje friso 3 voor het slapen gaan. De ene keer drinkt ze meer dan de andere keer. En meestal gaat ze zo rond half 8 savonds naar bed, afhankelijk van haar middagdutje(s).
Dus zo als jij het voorstelt zou ik het gewoon blijven doen.

Heb helaas geen adviezen, maar wil wel even kwijt dat Julian sindskort weer wat langer slaapt. Ik heb de hele zomer niet doorgehad dat hij sochtends van de duiven achter ons huis wakker werd. Nu zijn de beesten weg en Julian slaapt zomaar een uur langer (ipv 6 uur nu tot 7 uur!) Misschien is er bij jullie ook een stoorzender? Hoeft natuurlijk helemaal niet hoor, maar je weet maar nooit!

Groetjes,
Ellen mv Julian

Terug
Bovenaan