boterhammetjes eten baby 8 maanden

hoi allemaal,

mijn kleine schatje Anouk is bijna 8 maanden oud en ik was vrolijk begonnen met een boterhammetje met aardbeienjam, omdat ze nogal een zoetekauw is. Nou krijgt ze echt hele kleine stukjes wel weg, maar duwt ook stukjes met haar tong weer uit haar mond. echt lekker vind ze brood volgens mij nog niet. Ze heeft ook nog geen tandjes, misschien dat dat er ook mee te maken heeft.

Hebben jullie nog tips of maar gewoon blijven proberen en verder wel zien wanneer ze het wel lekker gaat vinden?

Avondeten gaat er namelijk hardstikke makkelijk in en dat zijn soms ook best behoorlijke stukken, vele malen groter dan brood, maar brood is natuurlijk wel droog.

ik hoor graag jullie reacties, suggesties etc.

Groetjes,

Annemarie (mama van Anouk)

wat nog weleens wil helpen met het wennen aan brood is om er een klein beetje melk over te gooien, niet teveel dat het pap wordt, maar net genoeg om het droge eraf te halen en verder.. misschien kun je eens wat anders proberen als aardbeienjam? Ik weet niet wat voor jam je hebt, maar bij mij zitten er nog weleens pitjes in en dat kan heel vreemd in de mond smaken voor een klein kindje die nog niet zoveel gewend is..
Het zijn wat suggesties, misschien dat je er wat aan hebt!!

Heel veel succes

Groetjes Karmen
mama van Liz

quote: MamaVanLiz reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('08-09-2007 07:21:48'));

misschien kun je eens wat anders proberen als aardbeienjam? Ik weet niet wat voor jam je hebt, maar bij mij zitten er nog weleens pitjes in en dat kan heel vreemd in de mond smaken voor een klein kindje die nog niet zoveel gewend is..

Hoi,

De pitjes die op een aarbei zitten, maken dat aardbei een erg allergeen voedingsmiddel is. Je kunt daarom beter wachten met het geven van aardbei totdat je kindje 12 maanden oud is (bron: kinderdiëtist Stefan Kleintjes). Volgens het voedselintroductieschema van Stefan zou je als beleg de volgende producten kunnen nemen: appelstroop, perenstroop, duindoornmoes, fruithapjes, jonge kaas, schijfje appel, banaan of mango.

Ik weet niet hoe je het brood tot nu toe hebt aangeboden? Je zou eens kunnen proberen om het haar zelf te laten pakken, zodat je kindje op eigen tempo met brood kennis kan maken?

Groetjes van Yvonne

Hoi,

ik heb mijn oudste twee kinderen altijdbrood van een dag oud gegeven omdat ze dat makkelijker konden eten dan vers brood. Ik ben begonnen met pindakaas. Of probeer haar anders eerst een korstje te geven om op te sabbelen.

groetjes van marloes

hi,
ik heb de kindren altijd brood gegeven vanaf 7 mnd.
en daar deed ik dan smeerworst of smeerkaas op.
het is altijd even wennen en ze eten de eerste periode maar een vierde van de boterham.
dit is ook voldoende.
en idd pindakaas en aardbeien kan je beter even mee wachten ivm allergieen.

groetjes

hoi

mijn meisjes zijn nu 9 maanden en krijgen boterhammetjes met boter !!
niet meer en niet minder ze vinden het prima en lekker (ligt ook aan soort boter)
daarna een stukje fruit als traktatie

groetjes

Ik ben met zeven maanden  begonnen met alleen de korst (onderkant en zijkant) te geven om hem te laten wennen. Dat ging vrij goed waarna ons kereltje al snel daarna de rest van de boterham kreeg. Ik vouw de boterham dubbel en maak blokjes van één bij één. Meneer wil de stukjes graag zelf pakken. Ik leg dat dan voor hem neer want als ik het hele bord neertzet ziet tie door de bomen het bos niet meer en gaat zitten klooien. Er zijn kindjes die nu al graag met een vorkje eten maar dat gebeurt hier nog niet. Qua beleg zijn smeerkaas en smeerworst favoriet omdat het lekker glad is en vrij zacht van smaak. Aardbeien jam spuugt meneertje uit, waarschijnlijk ivm de pitjes.

Ik gaf mijn zoontje eerst alleen een korstje in de hand, zo rond de 7 mnd. Gaandeweg kreeg hij steeds meer brood aan zijn korste en hapte/sabbelde hij stukjes af.
Na een tijdje, ik weet niet meer hoe oud hij toen was, kreeg hij een halve boterham in hele kleine stukjes met alleen boter. Dat vond (en vindt!!!) hij heerlijk. Pas toen hij een jaar was kreeg hij ook beleg.

Voor hem was het inderdaad heel belangrijk dat hij zelf van alles mocht bepalen; wanneer hij het in zijn mond stopte, dat hij er zelf mee mocht klooien. En dat mocht van ons. Dat heeft hij ook met alle andere dingen die hij moet leren; van tandenpoetsen tot douchen; hij moet het gevoel hebben dat hij de regie heeft (jammer alleen dat wij die echt hebben, haha)

succes

Terug
Bovenaan