boterhammetjes eten baby 8 maanden

Mijn zoon is nu 71/2 maand en eet vanaf 6 maanden brood. We zijn begonnen met geroosterde boterhammen die we overdwars in reepjes sneden, deze "brood-vingers" kreeg hij 1 voor 1 in handen. Smullen en makkelijk te kauwen zonder tanden! Daarna zijn we de boterham voor het snijden gaan besmeren met margarine uit een kuipje en smeerworst, smeerkaas of appelstroop. Nu eet hij ongeroosterd brood in kleine stukjes die ik hem in de mond geef.
Succes!

Ik zou de jam weglaten en of alleen droogbrood geven of een beetje boter. Dat is voor het begin meer dan genoeg. Het is al een hele verandering qua smaak en structuur in de mond dat dat al wennen is. Daarbij is jam erg zoet van smaak en bevat veel suiker.

Een kind kan je het best aan 1 smaak tegelijk laten wennen. Dus bv eerst brood, dan boter er op, daarna iets van beleg dan kan je dat steeds wat verder opvoeren.

groetjes joyce

Bij toeval kwam ik terecht bij dit stukje. Mijn zoontje wordt morgen 8 maanden en sinds vorige week ben ik gestart met kleine stukjes brood. Maar, ik vind het doodeng om hem brood te geven. De eerste paar keren ging het goed. Kleine stukjes brood met een beetje boter en wat melk om weg te spoelen. De laatste paar dagen kokhalst hij met regelmaat en dan denk ik dus dat hij stikt. Wat nu? Herkent iemand dit? Hoe kan ik nu het beste verder gaan met brood geven? Ik durf eigenlijk niet zo goed meer.

Terug
Bovenaan