bovenin bedje, overdwars

Hoi, vanochtend lag me zoontje te huilen in bed, dus ik kijken, ligt ie helemaal bovenin, overdwars met zijn voeten door de spijlen.
Doen die van jullie dat ook, en zo ja, hebben jullie tips om dat te voorkomen?
Liefs door en jeremy 1-3-06

hallo,
mijn kleine meid deed dit ook. ze is inmiddels 15 maanden en ligt nog steeds graag bovenin het bedje.

wat je er tegen kan doen weet ik niet.

gr henny

Doet mijn meisje van 3 maanden ook.
Ze ligt in de wieg, dus kan niet tussen spijlen komen, maar ze worstelt net zo lang totdat ze met haar hoofd tegen de bovenkant ligt.

Als ze in het ldikantje moet, ga ik haar een slaapzak aandoen, want ik wil niet dat ze daar met haar hoofd tegen de bovenkant aan gaat liggen, die nare harde spijlen.

Dus ik zou hem een slappzakje aandoen, dan is't ook niet zo erg, als hij de dekentjes eraf schopt.

Hallo,

Onze zoon nu 10mnd doet dit ook al een sinds hij zich kan voortbewegen. wat wij doen is een slaapzak aan zodat hij het niet koud krijgt en we hebben een bumper om de binnenrand van het ledikantje liggen zodat hij zich niet stoot.
En niet met zijn benen klem komt te liggen tussen de spijlen.

Gr. Esther

Hoi,

Jelte ligt ook sinds dat gewurm naar boven in een slaapzak, maar we leggen hem niet vast. Gevolg: hij ligt nog steeds regelmatig bovenin, maar daar hebben wij zo'n schapenvacht gehangen. We hebben 1x zijn slaapzak 'ingestopt', maar toen draaide hij zich om en kwam met alles in de knoop. Dus maar niet meer gedaan ;)  Als hij overdag slaapzakloos slaapt, ligt hij in de raarste posities, maar heeft daar totaal geen last van.

Liefs,

Britt & Jelte (15-09)

Hoi,

Mijn dochter van inmiddels 20 maanden had ook al snel de neiging om naar boven te "kruipen" in de wieg. Als baby heb ik haar een mini-slaapzakje aangedaan en  dat hielp in het eerste begin. Dan werd ze ook niet zo koud wakker. In haar ledikant ben ik het bed op de niet verantwoorde wijze gaan opmaken namelijk zodat ze met haar hoofd tegen de bovenkant van het ledikant ligt. Volgens mij heeft het te  maken  met baarmoedergevoelens.  Ik leg haar niet vast want ze gaat toch liggen waar ze dat zelf wil. Maar nog steeds heeft ze een slaapzak aan.  
Succes.

Hoi,

Mijn zoontje van 20 maanden ligt ook werkelijk in de meest rare houdingen in bed. Soms op zijn buik met zijn hoofd bij het voeteneinde, op zijn rug en  overdwars (voor zover dat nog kan). Ik heb hem eerst nog een tijdje (tot een maand of 15), voordat wij gingen slapen, weer terug gelegd. Maar dat doen we nu niet meer. Hij draait toch altijd weer terug naar de meest prettige houding.
Een slaapzakje kan voorkomen dat de beentjes door de spijlen gaan en dat je kindje niet te koud wordt.

Terug
Bovenaan