box en kat???

hoi,

wanneer is het raadzaam de box op tezetten??
wij hebben nl een kat, nu heb ik gehoord om dat zo vroeg mogelijk te toen zodat de kat er aan kan wennen.
ook zou je er ballonnen in kunnen leggen,?? zodat ie leert dat ie daar niet in mag?
heeft iemand tips...?
 
Haha, da's ook toevallig, ik ben er gisteren mee bezig geweest (zwangerschapsverlofproject).

Ik ben nu 38 wkn zwanger en ik heb m dus gisteren neergezet. Ik heb er balonnen ingelegd, maar tot nu toe halen de katten sowieso hun neus op voor de box. De ene kat heeft even geprobeerd of-ie door de spijlen heen kon (en dat kan niet als je als kat 7 kilo weegt). De andere kat heeft er niet eens naar gekeken. Maar toch denk ik wel dat die balonnen nuttig zijn, want ze verkennen dat soort dingen natuurlijk altijd als je er NIET bij bent.

Het staat ook wel feestelijk, zo'n box met balonnen in de kamer, haha!
Succes, groetjes, Jose
 
He meid, klopt helemaal!

In ieder geval de box minimaal 1 a 2 maanden voor je uitgerekende datum neerzetten. Geef de katten ook even de tijd om eraan te wennen. Vul de box wel met balonnen, want dan leren ze dat ze uit de box moeten blijven. Ze schrikken nogal als ze er toch inspringen en zo'n balon dan knapt. Het werkt echt! Heb het bij vrienden van ons gezien, zeker een aanrader als je katten hebt!

Heel veel succes ermee!

groetjes,
Dionne
 
Hoi,

Bij mij staat ie nog steeds niet, ben ook vandaag pas voor het eerst met verlof..
Maar dat is misschien een goed plan, van die balonnen, zou dat voor de wieg ook helpen??
Mijn kat is namelijk gewend om boven naast het bed te slapen.. Ik weet het, erg verwend, maar dat is vooral omdat beneden de hond ligt en die wil nog wel eens achter de kat aan..
Nog zo iets dus, de hond is vreselijk paranoia voor alles wat ie gek vindt, dus hij blaft constant tegen de kinderwagen en de maxicosi, hoe vaak ik 'm er ook aan laat ruiken.. Bij ons staat dus regelmatig een lege kinderwagen midden in de kamer..
Nog meer tips?

Groetjes,

Lonka, 37 weken
 
Hoi,

Wij hebben de box vanaf vorige week vrijdag in de kamer staan. Onze twee katten hebben er eerst wat omheen gelopen en omdat er 1 spijl niet goed was (deze wordt nog opgestuurd) kunnen ze er aan een kant tussendoor. Ze zitten dus soms wel onder de box, maar tot gisteren keken ze er verder niet zo naar. Nu was de box tot gisteren 'kaal' en heb ik er gisteren een kleed in gelegd en zo'n speelgoedtas eraan gehangen en blijkbaar trekt dat ze dan weer aan. Nu moet ik zeggen dat onze katten redelijk luisteren (voor katten dan), dus als ik zie dat ze er in willen spreek ik ze er op aan en lopen ze over het algemeen mauwend weg. Die enkele keer dat ze er toch in springen, verhef ik mijn stem nog wat meer en dan zijn ze ook zo weg. Zo gaat het ook al twee weken met de kinderwagen en ik moet zeggen dat ze er steeds minder naar kijken. Ook laten we ze al vanaf dat de meubels in de kinderkamer staan daar soms in als wij ook naar binnengaan om ze te laten kijken, ze weten inmiddels heel goed dat ze er   mogen rondkijken en dat onder het bed zitten geen probleem is, maar verder niet.
Ik ben heel benieuwd hoe ze straks reageren als er straks een kleine hummel in huis is die dan op de 1e plaats komt, maar ook dat zal wel loslopen!

Succes met de katten!

Groeten,
Karin
(37 wk, 6 dg)
 
Haha, het is ook wat met die beesten, he?! We mopperen er wel vaak op, maar we kunnen nog geen dag zonder ze!

Ik heb 1 kat die heel jaloers is. Als ik aan de telefoon zit, gaat ze op mijn schoot zitten bleren en als ik via de achterdeur wegga, loopt ze krijsend over straat mij achterna. Ik ben dus echt heel benieuwd hoe ze op mijn hummel gaat reageren. Ik vrees niet al te best... Maar misschien valt het allemaal wel hartstikke mee. Katten zijn zo onberekenbaar, je weet van tevoren toch niet hoe ze reageren.

De box en de kinderwagen vinden ze in ieder geval totaal niet interessant. Het kinderbedje ook niet, maar ze mogen ook niet op die kamer komen, dus dat scheelt. Ik maak even een haakje op de deur van de kinderkamer, zodat ik de baby wel direct kan horen maar dat de katten niet op die kamer kunnen. (mental note to self: haakje kopen bij de Gamma)

Succes allemaal!
 
Hoi,
Dat van die balonnen heb ik nooit uitgeprobeerd. Mijn katten gingen wel altijd in de box liggen. Dan kun je er voor zorgen dat de box heel vol staat, zodat ze er niet meer bij kunnen. Wat ook schijnt te helpen is aluminiumfolie. Ik heb gewoon steeds het boxkleed weggevouwen, dan lagen ze misschien wel op de onderkant van het kleed, maar niet op de kant waar de baby lag.
Succes!
Groetjes, J
 
hoi sandy,

ook wij hebben een (eigenwijze)kat die van  ons is 3,5 jaar oud en heel erg nieuwschierig.
wij hebben de box nu al neer gezet(ben 31 weken zwanger)omdat wij de tijd er voor wilde nemen dat ie echt van de box afblijft.
even heeft ie er in gezeten om te kijkenw at het is na een dag zijn we hem er steeds uit gaan halen(box staat nu 2 weken bijna).alleen als ie aandacht wil gaat het het nog wel ens proberen.1 poging en als we hem eruit halen kijkt ie er niet meer na om.als ik weg ben komt ie er ook niet in.ik heb het uitgeprobeerd door een tijdje weg te blijven na buren en als ik  terug kwam keek ik stiekum door het raam en lag ie nog steesd op de zelfde plek als waar ie lag toen ik weg ging.
ook wij hebben de tip gekregen dat we eventueel balonnen er in moeten leggen daar schrikken ze van als ze de nageltjes er in zetten.of zilverfolie zijn ze schijnbaar niet zo gek op.wij hebben het (tot nu toe)niet nodig.
succes ermee.
gr sylvia
 
Terug
Bovenaan