box en kat???

Hoi Hoi!

Toen ons zoontje geboren werd hadden we 2 katten ( nu nog 1) en toen de ballonnen niet hielpen hebben we een MDF plaat bij de bouwmarkt op maat laten zagen en die legden we op de box als de kleine er uiteraard niet in lag en dat werkte. Uiteindelijk deden ze niks meer met de box.
Nu is ons 2e kindje onderweg en de plaat hebben we niet eens meer maar de kat die we nog hebben is zo'n goedzak, die taalt helemaal niet naar de box als ie staat. Het ging puur om die andere kat maar die is nu toch weg.

Succes!!
 
Ook wij hebben een kat en inmiddels een zoon. We hebben de box in de kraam week op gezet. Tijn lag veel in de kinderwagen. Je kan er aluminium folie in leggen. En anders gewoon een plantenspuit bij de hand houden. Zodra de kat aanstalten maakt om in de box te gaa... spuiten maar! Dat werkt perfect

succes!
 
Wij hebben ook 2 katten.
En de box staat bij ons naast de bank.
Ik heb hem nog niet opgezet maar staat ingeklapt tegen de muur.
(vind het nog niks zo'n kollosaal ding in je huis)
Over 1,5 week zal ik hem geloof ik maar opzetten want dan ben ik lekker met zwangerschapsverlof dus ook alle tijd om de katten in de gaten te houden.

Een kat is erg nieuwsgierig en gaat overal in en op.
Ook bv in een lege boodschappentas of in een doos of in een jas als ie op de grond ligt.
Lekker eigenwijs dus ook.
Dus ik hoop dat ie er wel uit blijft.

Maar ik denk dat ik gewoon een paar x inderdaad goed roep naar ze dat ze erniet inkomen.
En ik geloof als er zo'n klein ukske in ligt te kraaien en te graaien dat ze er niet bij in de buurt durven te komen hahahahahahha watjes zijn het soms......
 
Wij hebben ook twee katten en een hond. En alles wat nu nieuw binnenkomt word uitgebreid besnuffelt enz. Bij de hond doen we het heel bewust. We hebben namelijk een herder en zijn er heel bewust bezig met het feit dat er straks een kleine bij komt. De katten maak ik me niet zo druk om maar de hond vind ik veel spannender. Ben echt niet bang dat zij heel bewust iets zal doen. Ze is heel lief en luistert goed maar ja het blijft een hond.....
Dus we hebben heel duidelijk gezegd goed erbij betrekken meteen en niet er vandaan houden want dan worden ze waarschijnlijk nog jaloerser en wat gebeurt er dan.
En nooit alleen laten.............En straks zetten we ook optijd de box in de kamer en dan afstraffen als die hem maar met de neus aanraakt.
We zullen het wel zien. Gaat vast helemaal goed komen. Ken ook mensen met een herder. Probeer als visite niet te snel bij de baby te komen dan heb je een probleem.Ligt voor de wagen en de box. Als de kleine huilt gaat hij naar de moeder en legt zijn kop tegen haar aan zo van he.............het huilt. Super beschermend dat kan dus ook nog.
 
Een beetje een late reactie, maar misschien voor de ouders die nu dit probleem hebben. Er is een Cat out of the Box rek. Dit voorkomt dat de kat in de box springt. Een soort wildrooster voor de kat zeg maar. Te bestellen op www.CatOutOfTheBox.com
 
Terug
Bovenaan