Box weg? Of nog te vroeg?

Hier was de box al ruim voor het jaar weg, zoontje wilde er abspluut niet in. Enige wat ik lastig vond en vind is dat ik hem daarna overal mee naartoe moest nemen want alleen in de woonkamer kan echt niet.
Maar bij jou is dat zo te lezen geen probleem. Daarom puur interesse: Klimt jullie kindje nergens op bijv als je even naar boven of buiten gaat? Salontafel/ bank bijv? 
 
Hier met kindje 1 met een maand of 10 weg gedaan toen zat ze er al heel lang niet meer in. Bij kindje 2 was hij met 7 maanden al weg.
 
Ik heb bewust 'getraind' om in de box te spelen. Ze doet dit nu elke dag een uur ongeveer. Dit doe ik als rustmoment voor haar en voor mij. Maar als ze lekker beneden buiten de box kan spelen en je niet van plan bent haar meer in de box te zetten kun je hem natuurlijk weg doen. Ik weet natuurlijk niet of ze op oudere leeftijd ook zo braaf in de kamer speelt als je er niet bent. Maar dan kun je haar ook even kort in haar bedje/slaapkamer zetten.
 
Mijn zoontje is nu 14 maanden. Als ik boven kleren in de was wil doen oid of naar de wc ga moet hij toch echt in de box. Ik durf hem niet alleen in de woonkamer achter te laten. Begin nu wel te twijfelen of dat wel normaal is haha.
 
Ach als jouw kindje het nog prima vindt is het goed hé, er zijn genoeg kinderen die wel tot 1.5 jaar in de box zitten of langer.

Maar hier was het altijd krijsen dus als ik naar boven moest, nam ik ze mee en speelden ze boven met een bak blokken of ik liet ze beneden met de deuren open en traphekje dicht. Beneden is alles kidsproof, dus er kan eigenlijk niks mis gaan. En zodra ik een piepje of gil hoor dan ben ik binnen 5 seconden weer beneden :)
 
En met naar de wc gaan laat ik ze altijd gewoon spelen hoor, dat duurt 1 minuutje en dat moeten ze ook een beetje leren. Ik vind het zonde om ze uit hun spel te halen en voor 1 minuut in de box te zetten alleen maar omdat ik moet plassen haha. Vaak hebben ze niet eens door dat ik even op de wc zit.
 
Terug
Bovenaan