Boze buren om onze poes

hoi hoi,

pffff katten, ik heb er echt geen hekel aan, maar ik heb er ook niets mee.

Ik woon in een kinderrijke buurt, maar volgens mij lopen hier meer katten
dan kinderen. (enkele mensen hierzo hebben er 4!!! of ze halen zwervers aan.)

Nou ik ben ook NIET BLIJ met die katten in mijn tuin. We hebben een heel
lief konijntje, maar die moet het ontgelden bij sommige katten, deze proberen
hem te ''aaien''. GRRR

De buurvrouw haar kat, is een prachtig en lief katje, zolang hij maar niet
achter mijn huis loopt. Hij sproeit echt overal tegen aan.

En met 2 kids en hun speelgoed.........je snapt het al, BAH, BAH BAH

Laatst moest mijn man ff wat wegbrengen in de auto, plank eruit...
zet hem even onder het afdakje, nog geen 2 min later..prrrtttt sproeit dat
k#t beest er al tegen aan.

De meeste katten heb ik inmiddels al verbannen......
sommigen hebben een kort geheugen....
Ik heb mijn achterdeur direct bij de keuken zitten, dus glas water staat bijna
standaard klaar....En als ik een kat achter mijn huis zie.....krijgen ze die over
hun heen. Sommige katten zijn inmiddels al zover dat als ze me zien, dan zijn ze
weg!

Maar die sproei kat van de buurvrouw vind ik het ergste + het feit dat dat beest al
vanaf half januari lekker alles bij elkaar jankt (krols........houd dat nooit op???)

O ja ik doe ze verder niets aan....behalve een glas water.....
en de buurvrouw haar kat heeft laatst een bouwhelm naar zich toe gegooid gekregen puur voor het SCHRIK-EFFECT
(NEE NIET RAAK, zo gemeen ben ik ook niet hoor!!) hij stond ineens in mijn huis......
en ik moet er niet aandenken als hij mijn huisje ook ff gaat besproeien!

OEI OEI lang verhaal.........

gr diana

Hoi Evelien,

Wat vervelend zeg.. Ik zou me ook enorm rot en opgelaten voelen.

Tsja,.. Dat is oa de reden waarom ik ook geen "buiten poezen" heb.
Ik zou het héél erg vervelend vinden als andere mensen last zouden  hebben van mijn poezen. Dat er over gesproken zou worden etc.. Maar ook bang dat ze iets aangedaan zouden worden door katenhaters (zie het vaak op mn werk helaas).

Ik heb zelf ook min of meer "last" van onze buur-kat (-ten), en dat terwijl ik een echte dierenvriend ben. Maar mijn gras is al tig keer kapot geplast in de hoek    en vind ook regelmatig drolletjes in mijn tuin tussen de planten of op het gras waar Kay speelt. Ook slaapt ze regelmatig op spullen die onder de carpoort staan zodat er overal haren op zitten of kussen beplast zijn en vreet ze wel eens aan de planten.

Ik ga er de buurvrouw echt niet op aanspreken, tenzij ze het aan me zou vragen of ik last zou hebben. Het is nu eenmaal lastig om elke kat uit je tuin te weren.
Het is in principe hetzelfde/vergelijkbaar als  je een  hond laat loslopen en jij hebt geen poort en hij bij jou in de tuin komt poepen. Maar dat vinden mensen vaak heel anders, maar wat is het verschil dan??

Maar je kunt inderdaad katten een boel aanleren, maar eigenwijs zullen ze blijven hahaha!! Het kost een boel geduld, maar het kan!!!

Verder zijn  alle tips zijn al gegeven..
Heel veel succes met Miepie!!

Esmé mv Kay

Hiya Evelien!

Ik heb zelf een grote rode "jeweetwel" kater en hij is een ontzettende relnicht. Hij rent hard gillend voor alles weg, en de enkele keer dat ie buiten komt vind ie zijn eigen schaduw al heel eng en is binnen 2 seconden weer binnen.......waar ie zichzelf een uur moet schoonmaken want er zit een minescuul beetje modder op een poot. Hij is heel groot en heeft het meest verwijfde miauwtje dat je je kunt voorstellen. Hahaha ik ben gek op mijn rode theemuts hoor, maar heus als het een mens was, dan was ie travestiet eerste klas.( ik heb hem , eerlijk waar, zelfs een keer betrapt toen ie met een roos tussen zijn tanden door het huis liep te paraderen!) Dus ik heb helaas geen tip voor je, maar wel succes gewenst. En het lijkt me inderdaad een goed idee om je buurvrouw zuurpruim te laten weten dat je er wat aan probeert te doen.

Ajuus, ilja

Terug
Bovenaan