Brabbelen

jorn die pakt mijn vinger als ie ergens heen wil, als ik zeg ga je mee naar pake en beppe kruipt ie naar de deur. en als ie iets wil hebben wijst ie en roept oeeehhhh....

woordjes valt hier wel mee hoor.
heit
mem
beppe
ja
bah

en zo nu en dan roept ie hele tijd aute (bedoeld dan auto)

maar hier ook veel gegrom... en heel veel oeeehhh...

Snap wel dat je er wat overin zit hoor. maar sommige kinderen praten heel lang niet, reageren nauwelijks en dan ineens praten ze al met hele zinnen.... zonder ooit eerst 1 woord te hebben gezegd.
hoop dat de logopedie wat vind, en een oplossing heeft. het duurd danmisschien wat langer, maar het komt wel goed!

als ik dit zo lees dan is antonio echt een luilak qua woorden, zegt hier eigenlijk alleen mama papa en eten een ooh ja dadadad.

weet je elk kind ontwikkeld zich anders als ik kijk naar al mijn andere kids dan waren/zijn mijn jongens luilakken qua praten en de meiden juist niet maar motorisch zijn ze weer sterkter.

ik zou gewoon luisteren naar je gevoel en hem gewoon veel woorden aanbieden, dus blijven praten met hem en als je het echt niet vertrouwd naar de huisarts gaan, al is het maar voor je eigen gerustheid. sterkte ermee meid

@Anne; Tim hoeft ook helemaal geen woorden te zeggen of zo, dan heb je me misschien verkeerd begrepen. Het gaat om een "probleem" met communiceren en met brabbelen. Communiceren is veel meer dan alleen maar praten. Natuurlijk hoeft hij nog geen volzinnen te praten. Maar hij kan op geen enkele manier duidelijk maken wat hij wil en wat hij bedoelt. Hij brabbelt niet, imiteert niet.

@Lousie: hopelijk heb de goede persoon een vriendschapsverzoek gestuurd!

Hallo Ingrid,
ik wil je ook echt niet aanvallen hoor, en als jij denkt dat er een probleem is dan weerhoud ik je er niet van om je moedergevoel te volgen!
Ik ben alleen bang dat er genoeg moeders zijn die lezen wat sommige kinderen al kunnen en daar onzeker van worden als hun eigen kinds nog niet zo ver is! Nu zeg ik niet dat jij dat bent hoor!!

De ontwikkelingen van een kind varieren zo
De 1 spreekt al in hele zinnen als hij 1,5 zijn en een ander kind doet dat als hij 3 is (en dat valt allemaal onder de noemer "normaale ontwikkeling!)

@Anne, ik voelde me niet aangevallen door je, hoor. Ik word totaal niet onzeker als ik lees wat andere kinderen kunnen. Als ik ergens een voorstander van ben, dan is het kinderen dingen in hun eigen tempo laten doen. Maar ik weet ook (mede door mijn opleiding) wanneer iets een teken KAN zijn dat er iets niet in orde is.

ik zeg ook niet dat jij onzeker bent, maar dat het vaak voorkomt!
En ik zeg ook echt niet dat er niks aan de hand kan zijn??! Ik hoop echt voor je dat Tim snel meer gaan communiceren, of dat er een oplossing wordt gevonden voor het probleem!!

Groetjes Anne

Terug
Bovenaan