Bram zegt een woord wat we liever niet willen hebben

Vervelend inderdaad, als ze gaan vloeken. Ik ben er absoluut niet voor. Wij zijn een groot voorstander van 'normaal ABN' en proberen zelf alle lelijke woorden niet te noemen (dus ook woorden als l*llen en ze*ken, enz.). Helaas zullen ze het ook een keer op school gaan opvangen...

Ik weet eerlijk gezegd ook nog niet precies hoe ik het moet gaan aanpakken als ze dergelijke woorden oppikt. Ik denk gewoon rustig duidelijk maken dat dat geen nette woorden zijn. Maar ja, daar zijn ze nu nog wat klein voor, denk ik... Moeilijk hoor!

Groetjes, Marisa

Ik moet zeggen dat wij er eigenlijk totaal niet op letten op ons taalgebruik!! En inderdaad Isabelle zegt ook wel eens een woord wat ze eigenlijk niet mag zeggen, zeker niet op deze leeftijd. Maar ze weet dan echt niet wat ze zegt hoor! Ik maak me er eigenlijk niet zo druk om. Anders leert ze het toch wel van een ander kind, of zoals in dit voorbeeld van een zwager...haha. Met zulke woorden moeten ze ook om leren gaan.
Soms moet ik er zelfs wel eens om lachen. Wijst ze opeens naar mijn borst en zegt TIET!! en dan schatert ze het uit!! Nou dan lach ik gewoon ff mee en dan zeg ik nee joh, je moet BORST zeggen! Ik zie er niet veel kwaad in. Al gaat het in dit topic volgens mij meer over scheldwoorden. Daar lach ik niet om hoor! Dan zeg ik dat dat niet netjes is. Maar je houd het toch niet tegen, denk ik.

Groetjes Babybelle

HIhihi,

Erg hoor, maar ja het hoort er wel bij, hij zal vast wel vaker thuis komen met woorden. Maar ja leuk is anders.

Idd weinig aandacht geven, dan is de lol er zo af,

Groetjes Linda

Terug
Bovenaan