Brandend maagzuur, tips?

Ik heb de afgelopen dagen voor het eerst mogen ervaren hoeveel last je kunt hebben van brandend maagzuur, pffff... Ik heb vandaag een drankje gekregen hiervoor en dat helpt gelukkig. Hopelijk blijft het nu ook minder.
Hebben jullie er ook last van en hebben jullie nog goede tips?

Groetjes,

Mom-y
23 weken zwanger

Ik had daar ook zo'n last van gehad.
Alleen had ik gehoord dat ik geen renies mocht slikken dus heb ik andere dingen geprobeerd.
Gele vla, koud drinken, kleine porties eten, enz.... Nou echt niets hielp. Nader hand vertelde de verloskundige dat ik best renies mocht nemen. Nou dat is mijn redding geweest.
Dus al je een drankje hebt wat helpt, hou het er bij en ga niet iets uitproberen. veel plezier.

ps. bewaar wat van dat drankje voor over een paar weken. Ik had er rond 17 weken erg last van en na de 30 weken begon het ook weer.

ik drink melk twee glazen voor het slapen gaan.
dit werkt prima bij mij.
eerst kon ik met een glas volstaan maar werd steeds heftiger nu neem ik er twee voor eht slapen en heb ik geen last meer.
beetje zittend slapen kan ook wel verlichting brengen.
en pepermuntjes van de king hielpen hier in het begin ook wel. en vanille pudding.
ligt aan hoe erg je er last van hebt.
groeten petra

ik gebruik momenteel gaviscon en het help bij mij heel goed.het is net als rennie gewoon even op kauwen en doorslikken.bij mij helpt het vrij snel.
een gewoon pepermuntje of wat gele vla helpt ook,bij sommige wil melk ook helpen.
groetjes brie

Gele vla, gewoon een lepeltje, maar dat helpt maar kort. Ik heb uiteindelijk ook Gaviscon (drankje) gekocht en ik wou dat ik het eerder had genomen!!! Succes ermee! En na je bevalling is het trouwens echt gelijk over, heerlijk is dat! (ik bedacht me 2 weken na de bevalling opeens: oja, ik had zo'n last van maagzuur!)

Groetjes, Irene

Hallo dames,

Ik ben nu 20 wk en 5 dgn zwanger en ik heb ook al weken last van brandend maagzuur. Ook al drink ik alleen een glas ranja. Erg vervelend want elke keer als ik een rennie neem, is het even weg maar als ik dan weer wat eet, begint het zó weer opnieuw.
Soms helpt een rennie niet eens bij mij.
Bij mijn eerste zwangerschap had ik het alleen vanaf week 30 maar nu dus al veel eerder en ik ben bang dat ik er niet eerder weer vanaf ben dan na de bevalling.
Ach, als dat het enige is dan doe ik het ervoor. Als die vermoeidheid maar snel overgaat......pfff

Ik denk dat ik ook maar eens gaviscon ga proberen.
Dat is een drankje hé?

groetjes mamajb

Nog wat tips die ik nog niet gezien heb (rest van de tips zijn erg herkenbaar!)
Eet niet te vet, probeer zeker bij de avondmaaltijd de hoeveelheid vet die je binnen krijgt te beperken!

Eet niet te gekruid, ook daar kan je maag wat van streek van raken!

Slaap op je linkerzijde, zodat je slokdarm iets naar beneden loopt naar je maag! (helpt ook maar tot een bepaalde tijd, aangezien op een gegeven moment de baarmoeder dan op de maag komt te liggen en alsnog het zuur omhoog duwt)

Oja, houdt je een beetje rustig, veel vrouwen maken zich teveel zorgen, wat ook weer een effect kan hebben op de rust van je maag!

Rennie Duo is een nieuw product en werkt net iets anders dan de gewone Rennie, deze neutraliseert niet alleen het teveel aan maagzuur, maar legt ook een beschermend laagje in de maag en de slokdarm, waardoor het brandende gevoel ook gelijk weg is! Ik gebruik deze al een tijdje, aangezien ze in Engeland al eerder op de markt waren! Ik hoop voor je dat ze ze hier al hebben, want dit vind ik een wondermiddel!!!

Sterkte en hopelijk heb je wat aan de tips!

Liefs Sas
35/4

Terug
Bovenaan