Brandend maagzuur, tips?

Hier ook een maag klantje.
erg vervelend vind ik dat en word er ook in de nacht wakker van.
een flinke scheut gaviscon helpt bij mij het beste.

Ik had hiervoor ook rennie uit Nederland maar die helpen niet maar van Turkije helpen ze weer heel goed.
Misschien die van Turkije hetzelfde zijn als uit Engeland zou best kunnen.

groetjes 4 kidz

Wat ook schijnt te helpen is om een paar ongezouten amandelen weg te kauwen (kun je gewoon bij de kaasboer/notenbar halen)
Vaak helpt melk oid maar even, want de vetten daarin zorgen ervoor dat je maag nog meer zuur aanmaakt zegt men. Ik had er ook veel last van, bovenin mn slokdarm maar op het moment dat ik die amandelen in huis haalde was het over... tja ;-)

Ben dus gelukkig geen ervaringsdeskundige. Succes!

Hey hey

Ik heb vanaf dag 1 al last van dat maagzuur!!!
elke dag....meerdere malen per dag nu 37.5 week lang!!!!
Je mag rennies wel slikken (volgens de apotheek) alleen blijkt dat de werking ervan op de langere duur minder wordt omdat je eraan went. Daarnaast mag je Maalox gebruiken, dat vinden ze beter voor de zwangeren, zijn ook kauwtabletten maar ik vond ze niet werken.
Ik heb Antagel gekregen, dat zal ongetwijfeld het drankje zijn dat je gebruikt want volgens mij mogen we gaviscon niet gebruiken.
Ik ben nu aan mijn derde fles deze zwangerschap en het werkt echt uitstekend! Ik heb vanalles geprobeerd om de aanvallen minder te maken, eten drinken etc maar bij mij werkt het gewoon voor geen meter dus hou het maar"bij "mijn borreltje" en wacht braaf tot het over is na de zwangerschap.

succes ;)
liefs Saskia

Hoi,

Aangezien ik niet iemand ben die erg houd van het slikken van medicijnen (en nu al helemaal niet) vond ik het zelf heel vervelend om telkens Rennie's te moeten nemen. Ik doe het af en toe wel, als het echt niet meer uit te houden is...

Ik heb echt geen idee meer van wie, maar van iemand kwam de tip om kauwgom te kauwen als je last hebt van brandend maagzuur... En dus loop ik al maanden rond met kauwgom op zak. En het helpt super moet ik zeggen, heel af en toe dus niet, dan neem ik dus wel een Rennie, maar over het algemeen gaat het prima met kauwgom. Volgens mij werkt dat heel goed omdat je veel extra speeksel aanmaakt en dus vaker slikt, waardoor je maagzuur geneutraliseerd word, dat is mijn eigen idee er achter hoor...

Succes met alle tips!!

Eghosa

hoi,
heerlijk was dat zeg.
niet dus,
leek wel zo'n alcohol verslaafde elke keer uit bed een slok antagel,hup weer naar bed.
2de zwangerschap heb ik kauwtabl genomen,nou gelijk uitgespuugd wat is dat vies.
me vriendin zei dat de apotheek zegt dat je ook zantac mag gebruiken,dit heb ik ook gedaan,lekker makkelijk,hup in me tas.gewoon de pillen.
alleen op het laatst werkte het bijna niet meer.
gr marjan

Terug
Bovenaan