Brandend maagzuur

<p>Ik heb savonds vaak last van brandend maagzuur en krijg dan soms ook erg druk stekend gevoel richting me borst is dit normaal en wat kan je hieraan doen</p><p> </p><p>Ik ga ervanuit dat dit brandend maagzuur is</p>
 
Ik heb hier ook erg veel last van gehad, zo erg dat ik vanaf 20 weken zwanger niet meer kon slapen. Het komt omdat je baarmoeder steeds hoger komt te zitten en tegen je maag aandrukt.

Bij mij hielpen alle tips die je op internet kon vinden niet en ik ben uiteindelijk naar de huisarts gegaan welke omeprazol heeft voorgeschreven. Ik kan alleen maar zeggen dat ik wou dat ik dit veel eerder had gedaan! Mijn zwangerschap werd ineens een stuk aangenamer! Momenteel 39 weekjes zwanger en maagzuur is nooit meer een probleem geweest.

Succes!
 
Ik ben direct begonnen met Omeprazol. Gewoon 10mg, Kruidvat eigen merk. Iedere ochtend een capsule, werkt preventief I.p.v. bij acute klachten. Werkt perfect ??
 
Mocht je je hoofdeinde een klein beetje omhoog kunnen zetten, dan helpt dat in de nachten ook! Als je plat ligt, kan het maagzuur namelijk makkelijker naar boven. En hier vond ik Rennie minder goed helpen, maar had ik altijd Maalox (ook gewoon bij kruidvat te koop). 
 
Ik heb precies hetzelfde gehad, het was echt vreselijk.
Bij alles wat ik dronk of at moest ik nadenken of ik daarna geen last zou krijgen van maagzuur. Ik had omeprazol gekregen van de huisarts dat werkte niet, toen een drankje dat werkte ook niet. Toen had ik Rennie gehaald dat was het enige wat echt werkte bij mij.
Ik las verhalen op internet dat zodra je bevallen bent je er geen last meer van hebt, maar het is echt zo.
 
Bedankt voor alle tips 
Ga me hoofdsteun wat omhoog doen dat kan gelukkig 
Ga morgen ook even bij kruidvat kijken voor die pillen 
 
Terug
Bovenaan