Brandend maagzuur

Beste zomer,

Ik herken het en het is heel vervelend. Bij mij maakte het ook niet uit wat ik at...ik ben naar de apotheek gegaan en heb antagel gekocht. Een drankje wat super goed hielp. Ik raad het iedereen aan. Hopelijk ben je er snel vanaf! Succes
 
Hoi!

Ja heel herkenbaar, dit is brandend maagzuur.. Ik had hier vanaf 30 weken erg last van t/m week 35, toen drie weken rustig én nu in week 38 speelt het weer op.
Wat bij mij écht redelijk helpt is Gaviscon (gewoon een drankje te koop bij o.a. de Kruidvat), dit is veilig te gebruiken tijdens de zwangerschap. Huisarts en verloskundigen raden dit ook aan ?.
 
Hoi hoi,
Ik ben nu 19 weken zwanger en heb ook ontzettende last van maagzuur. Ik wil er liever geen tabletten tegen slikken.
Het enige wat bij mij helpt is op mijn linkerzij slapen en een beetje omhoog met mijn hoofd. Dan trekt het meestal weg maar helaas ook niet altijd.
 
Heb ik ook helaas. Sommige voedingsmiddelen zoals wit brood maken het erger. Ik heb gaviscon en zo nodig omeprazol
 
Ik heb het de 1e zwangerschap gehad in het 3e trimester en nu bij de 2e gelijk vanaf het begin, zo erg dat ik in week 9/10 bij niet meer kon eten, zo ellendig voelde ik me. De standaard leefregels hielpen niet, rennies hielpen niet. Toen ik omeprazol kreeg voorgeschreven (20mg, apotheek. Bij de drogist koop je 10mg) was ik binnen een week volledig opgeknapt. Wat een verschil. Ik kan nu eindelijk genieten van m'n zwangerschap
 
Vorige zwangerschap ook erge maagzuur gehad (al herken ik het knellende gevoel op de borst niet?) Ik had toen eerst gaviscon daarna antagel (drankje) dat had een veeel betere smaak! Nu 19 weken maar probeer het nog even uit te stellen
 
Terug
Bovenaan