brandend maagzuur

Wie van jullie heeft al last van brandend maagzuur en wat doe je er dan tegen?
Ik heb er op dit moment alleen maar `s nachts last van. Een paar slokjes melk wil nog wel eens helpen.

Petra

Hoi Hoi!!

ik heb al vanaf 8 weken last van brandend maagzuur, idd melk, of gele vla, of rennies maar die helpen niet zo lang vind ik, maar ik neem ze wel altijd mee als ik ergens heen ga, dan vraag ik gewoon een glaasje water en neem ff snel twee rennies... ik ga ook niet zeggen als ik bij iemand ben mag ik melk want mn maag...

ik heb ook last van dikke voeten, ook al vanaf ong 8 weken, dus gevraagt aan de vk maar dat kan gewoon, nix aan te doen, als het kan voeten omhoog en bed omhoog, nu heb ik er nog niet zo veel last van maar het zal wel veel erger worden dan voor et eind van mn zwangerschap zei de vk...
afwachten maar, ik heb et er wel voor over!!

Hai meiden,

Ik heb er voornamelijk 's nachts last van!
Dan wordt ik wakker met een missellijk/opgeblazen gevoel... Het helpt me een beetje als ik niet op 2 kussens ga liggen (dan lig je niet helemaal plat)

Maar ook ik ben benieuwd of er nog middeltjes zijn die we goed kunnen/mogen gebruiken?

xx Es

Ik heb er af en toe last van, ligt er volgens mij aan wat ik daarvoor nog gegeten heb. Overdag geen last, meestal als ik net in bed ga liggen. Ik las in een boek, dat je beter wel iets in je maag kunt hebben, want het schijnt erger te zijn met een lege maag.   Brood eten lijkt ook te helpen.

groetjes
Jadeje

Hoi,

Ik had al vrij snel last van brandend maagzuur. Soms is het zo erg dat ik gewoon moet spugen ervan. Je mag eventueel rennies. Zelf neem ik dat niet. Ik probeer het idd met melk of met gele vla. Op zich werkt dat goed bij mij.

Liefs xxx

Hallo,
Bij mij werd de rennie afgeraden.....
Ik heb er vanaf het begin elke avond en nacht last van. Ook in de auto begint het nu vervelend te worden.
Ik drink geen koffie meer, let op dat ik niet veel meer laat eet of snoep, want daar heb ik s'nachts last van of de volgende ochtend.
Rook niet meer (maar dat vind ik vanzelfsprekend), probeer niet te vet te koken, geen prik s'avonds.
Ik kreeg eerst een drankje voorgeschreven, mag elke zwangere vrouw hebben. Alleen had ik zoiets van; pech het is nou eenmaal zo.
Karnemelk wil ook wel helpen (zeggen ze), ik lus het alleen niet!
En wat ik ook merk is dat rechtop op de bank zitten en op een stoel dat dat ook veel scheelt!
Groetjes Loes

Klinkt een beetje raar, maar bij mij helpt cola drinken tegen zuurbranden. Doe ik al mijn hele leven. Ik heb er tijdens mijn zwangerschap gelukkig nog niet zoveel last van gehad.

Groetjes Karin

Terug
Bovenaan