brandend maagzuur

Tips tegen brandend maagzuur:
- 's avonds na je eten niets meer nemen dan alleen drinken
- op tijd eten en niet te vet
- verjaardag? neem niet teveel hapjes en verschillende dingen door elkaar
- neem geen gekruide hapjes (ik krijg al last als ik een heel klein stukje gekruid gehakt neem)

Toch last?
- (warme) melk
- rechtop zitten

Bij ons is vooral mijn man de grote zuurbranden-expert.

Wat voor hem het beste werkt:
- Rennies (volgens de bijsluiter mogen die gebruikt worden, maar ben er zelf wel zuinig mee)
- Melk drinken (Mijn man bestelt dat ook gewoon in de kroeg als ie er zin in heeft)
- Niet teveel tegelijk eten
- Rustig eten
- Niet te zuur eten of drinken. Vers geperst sinaasappelsapje is best lekker en gezond, maar je zult het snel merken aan je maag
- Niet gaan liggen vlak na het eten.
- Rechtop zitten, en niet ineengedoken. Geef je maag de ruimte.

Ik heb er alleen last van als ik lig, erg fijn als je lekker wilt gaan slapen, dus even tips gevraagd aan mijn verloskundige en:

-Rennies mag, maar helpt hier niet
-vanille vla
-melk
-de tijd nemen om te eten en niet te zware kost
-meerdere keren per dag een beetje eten

als dit  niet helpt kun je altijd vragen wat je mag hebben, want er zijn drankjes die mogen als je zwanger bent, dit geldt trouwens voor veel klachtjes hoor, ik ben ook niet zo van de medicijnen enzo, maar als de vk/ha zegt dat het geen kwaad kan zou ik er niet te lang mee rondlopen! Dus niet meteen vanuit gaan dat je helemaal niets mag pakken maar gewoon bellen en vragen!

liefs daantje

Hallo,
Ik ben nu 26 weken zwanger en loop al 26 weken met de klachten, elke dag maagzuur en overgeven en al.
Vandaag naar de gyn. geweest en ik was het zat en heb me er toch maar bij neergelegt dat het niet te doen is zonder medicijnen.
Heb nu een drankje gekregen (Antagel) en ga het gelijk proberen. Misschien dat ik volgende week dan weer eens een kroket kan gaan proberen, daar heb ik zo'n zin in!!!
1 tip; loop er niet te lang mee rond.
Ik heb nu 26 weken last ervan en het begon echt pijn te doen in mijn keel!
Dat is ook echt slecht voor je....En je wordt er ook niet vrolijker door, het moet niet je dag gaan bepalen.
Groetjes Loes

Ik heb al wel een paar weken last van maagzuur, vervelend maar kon mezelf er wel "overheen"   zetten.....

Heb nu weer wat nieuws: sinds een week of twee heb ik enorme pijn in mijn maag. Opgeblazen gevoel alsof de halve wereld aanlucht onder mijn ribben heb zitten.

Uiteindelijk ben ik twee weken geleden midden in de nacht naar de huisartsenpost geweest. Iets wat ik niet snel doe, ik hou daar niet zo van en ga toch liever naar mijn eigen huisarts. Daar heb ik kauwtabletten gekregen: Regla PH. Die kwamen er diezelfde nacht met een noodgang weer uit en hielpen dus niet. De volgende dag was het gelukkig over alleen ik was wel mijn nachtrust kwijt... Nou ja balen maar ook niet meer dan dat.

Afgelopen zondagnacht had ik weer hetzelfde maar nu in dusdanig heftige mate dat ik echt niet meer wist of ik links of rechts moest. Weer de huisartsenpost gebeld. Daar kreeg ik het advies om het met melk of yoghurt te onderdrukken en maar tot morgen af te wachten???? (vaag advies of niet?) Dat wel geprobeerd maar niet geholpen tot mijn man het echt zat was en mij min of meer naar de eerste hulp heeft gedwongen. Bleek daar: het consult in van een eerste hulp arts is veel duurder dan een huisartsenpost..... Wat kan mij dat schelen als ik pijn heb daar ben ik toch voor verzekerd???
Uiteindelijk heeft die arts ook vrij weinig voor mij gedaan: kreeg een zetpil met paracetamol en een slok van antagel.

De volgende dag heb ik mijn eigen huisarts gebeld omdat ik het zat was en geen stijl vond hoe ze me hadden behandeld. Ik heb nu van mijn huisarts medicijnen gekregen want hij is gelukkig van mening dat een ongemak geen probleem is maar je mensen niet met intense pijn mag laten lopen.

Hoi hoi

Ik heb niet echt last   van brandend maagzuur maar wel van het volgende. Als ik 's nachts in bed lig en ik heb mij rug niet een beetje omhoog gezet word ik heel misselijk. Dit is dat de volgende dag niet over. Ik blijf misselijk.
Mijn tip voor de nacht is zet je bed aan je rugkant een beetje omhoog, of leg een extra kussen onder je matras zodat je op die manier een beetje "zittend" slaapt.

Succes.
Nienke

hoi meiden,
ben dan wel geen januari mama, maar een februari mama, maar heb ook al een week of 4 last van maagzuur.

ik gebruik gaviscon. een kauwtablet wat bij mij werkt, als ik het niet neem, kan ik echt niet slapen van het zuur!

wat de verloskundige me vertelde (en wat ik daarom ook even hier wilde vertellen), is dat het belangrijk is er niet mee rond te blijven lopen.
maagzuur klachten moet je wel serieus nemen.

ik gebruik nu bijna iedere avond een gaviscontabletje, maar ga wel navragen bij de huisarts of dit de beste oplossing is, of dat hij misschien een betere heeft.

succes! en kom maa rop met de ideale tip, want vanillevla helpt bij mij echt niet!

Terug
Bovenaan