brandend maagzuur

hallo allemaal

ik ben nu 25 weken zwanger, en heb vooral s avonds last van zuurbranden. erg vervelend.
zijn er meer met dit probleem??? en heeft iemand tips??

Hoi,

Ik ben van het oktoberforum en heb bij mijn eerste vanaf week 20 last van maagzuur gehad en van deze 2e vanaf week 30.

Bij mij hielp 2 glazen melk op een dag erg goed, verder rennies en nu die bij mij niet meer werken heb ik bij de apotheek antagel gehaald. Is een wit middeltje dat niet vies is en erg goed helpt. (wel aan de dure kant vind ik)

Soms helpt het ook om minder vet te eten. Maar dat deed ikzelf hoe dan ook al wel maar misschien handig om op te leten welk eten extra maagzuur met zich mee brengt.

Succes in ieder geval! Hopelijk hebben jullie iets aan mijn tips!

Liefs Wendy
39+1

Het klinkt heeeeeeeeeel gek maar ik eet een augurk als ik het zuur heb... Echt waar, het helpt! Soms is het niet meteen weg en eet ik een tweede augurk en dan is het echt weg!

ook je hoofdeind wat omhoog zetten met het slapen scheelt erg veel! Ik heb geen electrisch bed dus heb gewoon een kussen onder mijn matras gelegd bij het hoofdeind... Scheelt de helft!

Ik heb het ook voorla sávonds. En ik heb pas een flesje Gaviscon gehaald, en dat werkt ook.
Ik heb erge trek ik cola, echt continue. En dat werkt natuurlijk averechts, dus 'sávonds voor ik naar bed ga een lepeltje van dat spul, en dan gaat het wel.

Hai!

Ik heb hier ook last van, vooral 'svonds en als ik dan op bed ga liggen wordt het erger...

Ik neem wat vanillevla of een droge boterham en dat werkt goed bij mij.

bedankt allemaal voor de tips.
als ik naar bed ga heb ik er vaak geen last meer van.
ik heb het vooral na het eten (vet eten doe ik bijna niet)
tot een uur of 10 dan eet ik vaak nog een cracker of iets dergelijks en dan wordt het minder, melk lust ik niet dus die valt al af. ik ga weleven kijken welke tip bij mij het beste werkt

@ wendy. houd je het nog een beetje vol of ben je het ondertussen goed zat. succes nog verder.

Terug
Bovenaan