Brandende vraag

Hallo meiden,

wij zijn al 8 maanden bezig met het proberen zwanger te worden en het wil nog niet echt. Ben me wat gaan verdiepen in de 'zelfstudie'om mijn vruchtbaren dagen te bepalen en ben op een site gekomen met uitleg over je slijm. nou mijn zééér dringende vraag want anders ga ik even naar de dokter..

KAN HET ZIJN DAT HET ZAAD NIET GOED DOOR DE ZUURTE VAN MIJN SLIJM HEENKOMEN?
DUS; STERVEN DE ZAADJES ONDERWEG NAAR EVENUTEEL EITJE AF? IK HEB N.L. BEHOORLIJK ZUUR SLIJM.....EN KAN ME GEEN DRADERIG OF ANDER SLIJM VOORSTELLEN BIJ MIJ....IEMAND ERVARING???

zal blij zijn als iemand me kan verlossen van deze vraag!!!

succes allemaal!!

Liefs
 
Hallo Xenia,
Wij hebben zelf ook anderhalf jaar er over gedaan voor onze tweede. Nu 21 weken zwanger. We hebben ons wel laten onderzoeken. Er kwam gelukkig niets uit. Alles was goed. Maar hoe je erbij komt dat je slijm zuur is. Dat zou je dan eerst moeten laten onderzoeken. En heb vertrouwen in je lichaam. Zelfs de gynaecoloog weet niet alles. Succes.
Groetjes Marianne.
 
Hallo Xenia,
Ik zou niet te snel zelf conclusies gaan trekken, hoogstwaarschijnlijk is er helemaal niets aan de hand. Ik weet dat het heel moeilijk is om geduldig te zijn, mij persoonlijk heeft de ovulatietest van clear-blue erg geholpen om inzicht te krijgen in mijn cyclus, ben na 6 mnd zwanger geraakt. Daarnaast vond ik voetreflexmassage helpen om te ontspannen en tevens kan het je helpen zwanger te raken, misschien is het een idee. Ik wens je in ieder geval heel veel succes en hoop dat je snel zwanger zult zijn.
 
Hoi Xenia,
ik denk dat Marianne en de tweede anoniem gelijk hebben, je kunt onmogelijk zelf bepalen wat zuur is en wat niet. Babyshampoo is bijv in ph erg zuur, maar zo smaakt het niet...snap je wat ik bedoel? Zuur is niet de smaak of de geur, maar de hoogte van de ph. En ik weet alleen wat draderig is omdat ik ook net als ieder ander weleens goed geil ben, hihi;) In verband met mijn eisprong heb ik nog nooit iets anders gehad dan melkwitte afscheiding, en ik ben echt hartstikke zwanger...:) Blijven proberen en alleen een arts geeft uitsluitsel.. Good luck meissie!
Grtz Muty
 
hoi xenia.
ga eens naar het forum als zwanger worden langer duurt!
dat is helemaal onderaan!
misschien kan je daar met lotgenoten praten, want ik weet het ook niet..
 
Hoi Xenia,

het kan wel, maar het hoeft helemaal niet. Gemiddeld worden stellen binnen een jaar zwanger, dus in die zin ben je eigenlijk helemaal nog niet zo lang bezig (hoewel 8 maanden best wel lang kan lijken, maar dat wil helemaal nog niet zeggen dat je onvruchtbaar bent of dat er specifieke oorzaken zijn waarom het niet lukt. Het gaat gemiddeld genomen nou eenmaal niet zo snel). Je moet het gewoon tijd geven en proberen er niet teveel mee bezig te zijn want dat werkt juist belemmerend (is natuurlijk altijd makkelijker gezegd dan gedaan).
Veel succes!
 
Ten eerste is 8 maanden nog helemaal niets meid. Ik weet niet of je aan de pil bent geweest, maar als dat zo is geweest, moet je lichaam je eerst helemaal 'aanpassen'.
Ten 2e kan het zijn dat de zuurtegraad te zuur is, dit had ik zelf ook, maar daar is de gynaecoloog achter gekomen tijdens een onderzoek. Zelf kun je hier niet achter komen. Misschien ben je er teveel mee bezig en lukt het daarom niet. (ik spreek uit ervaring, zijn er zelf 4 jaar mee bezig geweest!!!)
Als ik jullie was, zou ik gewoon lekker door gaan met proberen, en als het na een jaar nog niet is gelukt, dan pas naar het ziekenhuis. Normaal gesproken helpen ze je ook pas na een jaar.
Suc6
 
Terug
Bovenaan