Brandmelders!

Zo,, toch nog de meeste hebben ze hangen, ja ik denk altijd ze eten geen brood en het geeft mij wel een veilig gevoel.
Wij hebben op de begane grond in de garage 1 en op kantoor op de 1e verdieping in de woonkamer en gang en boven 1 op de gang en een koolmonoxide meter(moeten laag trouwens!)
Ik merk dat ik wel de kinderen veel tips geef spelenderwijs over idd vluchtroutes, alarmnr, vreemde die ze aanspreken en als ze vragen over hun geslacht hebben zeg ik altijd, mag alleen jij aankomen en mama/papa om te wassen!
En idd bij de ikea heb ik die ook zien staan en niet zo duur! Denk toch dat ik er nog 1 ga kopen voor boven, blusdeken hebben wij ook ja!
Geactiveerd kool(norit) heb ik ook, ik moet alleen idd eens zorgen voor een gifwijzer, want ik weet niet wanneer wel/niet braken enz, bijtend niet anders wel!???
@sophie, kan me voorstellen dat je daar van verschiet, hoop in ieder geval dat ik al die dingen nooit nodig hoef te hebben,maar als dan liever een beetje voorbereid.

Groetjes MJ

ja ik heb ook een koolmonoxide meter, hangt bij mn boiler. (idd bijna op de grond)
nou moet ik wel eerlijk zeggen, dat ding heb ik gekocht in t oude huis, aangezien ik toen een geiser had, en die dingen zo onbetrouwbaar zijn als de pest.
maar schrok me een hoedje van die prijs!!!
was 75 euro!!!!!
rookmelders zijn daarin tegen een heel stuk goedkoper (5 euro p.s.)

waarom een gifwijzer als ik vragen mag?
nathalia kan hier nergens bij, qua gevaarlijke stoffen enz.
oke mj heeft oudere kinderen dus dat kan ik me nog wel voorstellen, maar waarom heb jij al die spullen in huis marina?
begrijp me niet verkeerd hoor, val niemand aan, maar vroeg ik me af.

liefs, do

Hoi Do,
Norit kun je geven als je kind bijv medicijnen heeft binnengekregen na eerst te laten braken, natuurlijk bergen we dat allemaal op, maar kinderen kunnen soms zo inventief zijn en ik heb geen ogen in mijn rug (al denken de kinderen dat soms wel,,hahaha)
Nou ja ik heb dat iig ook thuis liggen, bij de pleister ed!

Gr MJ

hey hey

ja maar van jou kan ik t me wel voorstellen, jij hebt immers meerdere (ook oudere) kinderen.

maar een kindje van nog geen 2 kan toch nergens bij, als je alles hoog opbergt? (en evt met een slot erop)

bij mij staat alles in een keuken kast, bovenste plank, boven t aanrecht, met een kinderslot er op.
oudere kinderen zijn idd slim, die kunnen dat zo open maken, maar als je 2 bent, lijkt me dat een heel moeilijk iets. (zelfs ik heb er af en toe moeite mee om dat ding open te krijgen hahaha)

maar nogmaals, wil er niemand mee voor t hoofd stoten ofzo.

liefs, do

Wij hebben op elke verdieping een rookmelder hangen en op zolder ligt een brandtrap. Zo'n soort touwladder maar dan van metaal die we uit het dakraam kunnen hangen.
We hebben ook een blusdeken maar die moeten we nog steeds ophangen.

@Do:
Je zegt dat je geen blusdeken hebt omdat je het vuur toch niet tegemoet gaat.... dat ga ik ook zeker niet, maar die deken sla je om je heen als jezelf in brand staat. Denk bijvoorbeeld aan een ongelukje in de keuken of wanneer je mouw in een kaars hangt of wat dan ook.Je hangt de deken op zodat je hem in een fractie van een seconde kan lostrekken en om slaan.

De gifwijzer heb ik wel in huis, maar ook nog niet opgehangen. Dat zal ik vandaag maar eens doen!

Over niet met vreemden mee gaan heb ik nog niet echt nagedacht. Vind het nu nog net wat te vroeg om haar dat uit te leggen. Hoewel je er niet vroeg genoeg mee kan beginnen denk ik niet dat ze het nu al snapt. Zodra ik denk dat het doordringt zal ik daar eens met haar over praten.

X

@do, het is gewoon fijn om in huis te hebben hoe klein de kindjes ook zijn, kan zoveel vb noemen; je doet boodschappen(incl medicijnen) en ruimt de spullen voor de vriezer eerst op, je hebt bezoek en iemand laat de shag op tafel liggen en je kind stopt het in de mond, dan heb je het tenminste in huis en het kost bijna niks, ook nemen wij het mee op vakantie, helpt ook tegen diaree, al zou ik de kinderen dan eerst ors geven!
Maar goed maakt ook niet uit verder!
@trudi, grappig om te lezen van die trap, heb nl met mijn man afgesproken om die 1 te kopen idd voor uit het dakraam, toch beter als alleen maar dakpannen.
Ik heb niet zo zeer echt met ze gepraat als wel op bepaalde momenten dingen tegen ze gezegd, dus met het douche als ze iets vragen over hun geslachtsorganen, dan zeg ik er altijd bij dat alleen hun eraan mogen komen enz en ik merk dat dat goed blijft hangen, ook herhaal ik dingen vaak, de oudste blijft soms alleen thuis; voor niemand open doen, als er brand is achter de tuin in en naar de buren rennen, dat soort dingen, de 2 oudste weten dat als er iets met mij is (bewusteloos ofzo) dat ze 112 moeten bellen en kunnen ook hun adres dan doorgeven, ik doe het heel spelenderwijs, ben er verder ook niet zo mee bezig, de jongste is nu nog klein maar met een jaartje snapt hij ook meer en kan het in mijn ogen geen kwaad ze dat soort dingen te vertellen, er blijft altijd genoeg hangen en ik kan alleen maar hopen dat het nooit gebeurd maar als dan hoop ik dat ze weten wat ze moeten doen!

Gr MJ

hoi hoi,
ook hier standaard in een nieuw huis hangen er rookmelders. al van de bouwmensen gekregen :) een beneden in de hal en een op de overloop en 1 op zolder. blusdeken hebben we hier ook niet. en vluchtplannen trouwens ook niet. ik heb een bhv cursus gedaan voor mn werk en daar hebben we ook geoefend met brandblussers hoe je te werk moet gaan want er word vaak verkeerd op de brand geblust. dat was wel heel interessant. een gifwijzer is heel erg goed om in je huis te hebben hoor do. ook al heb je je spullen altijd goed opgeborgen toch kan er altijd iets gebeuren. iets waar je niet op voorzien hebt. ik val je niet aan maar een gifwijzer is in mijn opleiding ons altijd aangeraden om in huis te hebben ( opleiding verzorgende) omdat je nooit weet wat er gebeurt.

groetjes, Christien

Terug
Bovenaan