brie

ik zou me ook niet al teveel zorgen maken in middeleeuwen aten ze alles en mijn moeder wist vroeger ook niet van de regels en toen kwam het ook goed

Geen paniek! Brie bij de kaasboer mag je gewoon hebben. Dat is niet gemaakt van rauwe melk. Maar was het brie de meaux oftewel boerenbrie, dan had je wel een rauwmelkse kaas. Dus als het gewone brie was die er hetzelfde uitzag als die van de supermarkt, dan is er niets misgegaan!

groetjes

Hallo,

Ik heb pas brie gehaald bij de kaasboer en speciaal gevraagd of er rauwe melk in zat. Hij vertelde mij dat heel veel kazen gemaakt zijn van gepateuriseerde melk, dus niets om je zorgen over te maken. Ik zou het ook gewoon even navragen bij jullie kaasboer, dan weet je het zeker.

groetjes Bubbles

Hi,

Ik zou gewoon even bij de kaasboer navragen. Dan zijn al je zorgen in 1 klap weg als het van "gewone" melk is gemaakt. Is het van rauwe melk gemaakt, neem dan even contact op met je ha of vk, die kan je vast gerust stellen.
Niet alle kaas in de supermarkt is van "gewone" melk. Ik ging laatst een stukje kaas proeven en die was me toch vies! Gelijk uitgespuugd. Later zag ik dat deze kas van rauwe melk was gemaakt, dus was het maar goed dat ik hem niet lekker vond.

Gr. Tamara.

hoi hoi

wees echt geen bang ik heb het er toevallig net met de vk over gehad.en deze zei dat alles tegenwoordig bijna met gepasturiseerde melk gemaakt wordt en ook al zou je eens wat eten dan is de kans zo klein dat die bacterie erin zit en de kans is nog veeeel kleiner dat deze bij je baby komt.dus maak je niet te veel zorgen.je kan het beter niet meer eten als je het niet zeker weet maar ik ben zelf ook gek op brie en die van de supermarkt mag wel dus neem ik die af en toe.
sucses met je zwangerschap

De kans dat je werkelijk een besmetting hebt opgelopen én dat je kleintje daar iets aan over gehouden heeft is bijzonder klein. Gewoon iets beter op letten voortaan en je verder geen zorgen maken.

Terug
Bovenaan