brief aan schoonouders

A

Anoniem

Guest
hai mama ´s,

nou, ik ben echt super blij met jullie steun en adviezen en dat jullie uberhaupt mijn berichten lezen! 1000x thanx! Is me heel veel waard!

Zojuist is de brief verzonden (e-mail) aan mijn schoonouders. Ik heb hem getypt en mijn man heeft hem ook gelezen. Hij vond hem hard, maar was het wel met me eens dat zijn ouders ook erg hard zijn geweest. We hebben wel wat dingen 'verzacht'.
Ik ben benieuwd hoe ze hierop gaan reageren, maar de bal ligt in ieder geval weer lekker bij hun!

Jullie horen het vervolg!

x miranda

hoi Miranda,

ik had nog niet eerder gereageerd maar heb wel alles meegelezen. Ik wil je toch zeggen dat ik het goed van je vind dat je nu deze brief verstuurd hebt naar ze. Ik kan me heel goed jouw situatie voorstellen en heb respect voor de keuze die je hierin gemaakt hebt. Gelukkig heb je je hart gevolgd en ben je het gesprek niet aangegaan, ik denk dat dat door je boosheid en misschien door hun verbaal sterker zijn wellicht niet het gewenste resultaat had gehad. Nu heb je rustig alles op een rijtje kunnen zetten en heb je alles kunnen typen wat je kwijt wilt. Ik kan me zo voorstellen dat je dat ook wat rust geeft. En gelukkig staat je man achter je, dat scheelt ook natuurlijk.

Nou meid, ik wou je toch even mijn steun geven.
Succes ermee en ik ben benieuwd naar hoe ze het zullen opnemen.

Groeten,
Tamar

Hoi Miranda,
goed van je dat je een brief hebt geschreven aan je schoonouders, ben benieuwd hoe ze daar op zullen reageren. Jij hebt in ieder geval je best gedaan en als ze hierna alsnog het contact willen verbreken is het gewoon heel jammer voor je kinderen.
Succes,
groetjes van Sonja

Goed hoor! Ik ben het helemaal met mijn voorgangers eens. Door een brief te schrijven kun je eerst goed nadenken en kun je precies zeggen wat je wilt, zonder onderbroken te worden. Ik doe het zelf ook altijd zo in moeilijke situaties.

Ik hoop dat de uitkomst voor beide partijen gunstig zal zijn. Je kunt elkaars aanwezigheid  toch op z'n minst tolereren? (en dan bedoel ik dat jouw schoonouders dat toch  best kunnen doen, want ik sta aan jouw kant!)

Groetjes, Marisa

Hartstikke goed dat je het gedaan hebt. Nu is het aan hun maar heb jij in ieder geval je best gedaan om het contact weer te herstellen. Ik hoop dat er snel een oplossing komt en dat jullie er met zijn allen uit kunnen komen.

Groetjes
Inge

Hoi Miranda,

Goed dat je het op papier hebt gezet. Nu kunnen zij lezen wat jij er eens van vindt zonder je de mond te snoeren.

groetjes Maris

hoi
goed dat je de brief geschreven hebt(nou ja email dan),dan kun je vaak beter je hart luchten dan in een gesprek.
fijn dat je man achter je staat

veel succes

gr petra

Heee! Wat goed van je. Deze stap heb je genomen! Je kunt hierop al trots zijn!
Ben benieuwd of je al wat gehoord hebt.

Zoals eerder al beschreven over het GEVOEL van je SCHOONOUDERS, lijkt mij jouw gevoel hier nu even op nummer 1 te staan: Want ook jouw gevoel, emoties en leven zijn belangrijk waar niet over heen te wandelen is.

Deze stap heb jij genomen. Nu is het aan hen.

Liefs Anouk

Terug
Bovenaan