Broeken en luier vraag

Hoi meiden,

Nou lees ik hier veel over dat de babies 'lekker stevig' zijn.
Alleen heb ik dus een fijn poppetje.
Ze is (schat ik) al meer dan 6 kilo maar draagt dus nog steeds luiers maat 2, want maatje 3 is te groot. Ik moet die plakkers met maat 2 nog over elkaar plakken, je begrijpt dat met maat 3 ik die plakkers niet eens geplakt krijgt.
En ik vind die luier 3  zo hoog zitten, wel 2 cm boven haar navel. Hoe zit dat bij jullie babies?

Kom ik dus op mn volgende vraag. Weet iemand waar ik (goedkoop) broeken kan krijgen die wel passen? Want ze heeft voor de lengte wel maat 68 nodig nu, maar de meeste broeken zakken letterlijk op dr enkels als ik haar van de commode til.
Ik heb wel een Noppies broek gekregen, die is ideaal smal maar dat vind ik een duur merk.
Er zijn bij h&m soms wel broeken te vinden met knoopsgat elastiek maar  die ik  tot nu toe  heb gezien  waren 15 euro per stuk. Sorry maar dat vind ik dus duur.
Heeft er iemand nog tips?

Het komt misschien zeurderig of negatief over, maar zo bedoel ik het niet.
Ik vraag me alleen af of iemand nog tips heeft?

Liefs Reneke en Myrthe

Welk merk luiers gebruik je? Want pampers zijn bijv. best breed, kruitvat luiers zijn veel smaller. De Hema heeft ook broekjes die verstelbaar zijn in de taille. Een week geleden hing er bij ons nog de uitverkoop met korting van 70 %.

Hoi

Uit ervaring weet ik dat het lastig kan zijn om goed passende broeken te vinden,onze dochter nu 4 kan nu nog met haar billen in de broekjes van haar broer van een half jaar.
Ik kocht wel vaak duurdere broekjes en daar doen ze dan gewoon langer mee zij heeft broeken maat 80 die ze nu nog aan kan maar gewoon korter vallen en dan laarsjes er onder.
En als ze zindelijk worden passen de broeken van het 1e jaar weer dus niksweggooien maar bewaren, ik kocht altijd wel basis broeken wit zwart en spijker.

Goedkope broekjes bij de zeeman of hema misschien van hema weet ik dat er knoop gat elastiek in zit.
Verder durf ik het niet te zeggen.
En een luier voldoet het volgens mij nog prima als de bovenkleding niet nat wordt ik koop luiers ook niet mega groot hoor dan hebben ze zo'n dikke dot tussen de beentjes.

Succes met je zoektocht
Kreeg ook nog van iemand de tip dat als je een goed model broek hebt deze na telaten maken en dan steeds wat langer, ik ben alleen niet handig.

En waarom zou je een zeur zijn je mag toch zeker zelf weten wat je uit wil geven aan kleding.

Groetjs

hoihoi, ook ik zit met deze problemen mijn oudste is over een paar weken 4 weegt 14,5 kilo, moet voor zijn lengte 104 hebben maar deze zakken standaard af, ik kijk ook meestal of er verstelbaar elastiek in zit. ikzelf kijk bij hema; hans textiel; c&a  je moet soms wel even zoeken in de rekken, vooral voor smalle spijkerbroeken, maar ik moet meestal het elastiek tot het uiterste inkorten en vaak zakken ze dan ook nog iets.( met korte broeken heeft hij zelfs nog wel eens een maatje 86 aan)

Het is ook ontzettend merk gebonden, er is geen 1 maat hetzelfde, ik heb voor de jongste een broekje maat 68, maar die gaat ie pas dragen wanneer hij 74 of 80 heeft en hij heeft truitjes 68 die hij niet meer past, het is dus vooral goed kijken en zoeken

Bij de jongste heb ik dit taille probleem ook.

heel veel succes, ik weet dat het soms drama is, maar de juiste kleertjes zitten er tussen.   liefs linda

bij de zeeman hebben ze leggings. die zitten idiaal! en zijn nog leuk ook.
ze zitten strak om de benen en de billen dus afzakken doet het niet.
en ze zijn hartstikke goedkoop (1,80 euro)
qua luiers gebruik ik van de ah. die vind ik het allerbeste. maar ja, dat ik ook weer per persoon verschillend.

succes ermee.

groetjes, do

Heel herkenbaar Zifjon is nu 7 maanden maar lang en tenger. Heeft enorm lang in maatje twee en drie gezeten. Nu draagt hij 4 maar dit alleen maar omdat hij ging doorlekken in maatje drie. (pampers) met broeken heb ik dus hetzelfde probleem. Heb toevallig bij d eH&M een mooie spijkerbroek uit nieuwe colecctie voor € 10,- gekocht die kan je in taille helemaal inkorten en pijpen zijn ook smal. OK het is niet de goedkoopste maar hij doet er enorm lang mee. Maatje 62 van H&M spijkerboek draagt hij nu ook nog steeds terwijl de rest allemaal al 74 is. Succes Prenatal heeft soms in uitverkoop ook goede broekjes in smalle maatjes.

gr van Mariska

Ha meiden,

Dank jullie wel voor de tips. Bij Hema kan ik ze dus echt niet vinden. En alle Hema broekjes die ze gekregen heeft zit ook geen knoopsgat elastiek in, maar gewone. Mn ma gaat proberen die korter te maken, misschien ook tip voor andere?
Ikzelf ben inderdaad ook niet zo handig met de naaimachine haha.

Ze heeft pampers. Ik heb kruidvat en etos ook geprobeerd maar die zaten helemaal raar om dr billen haha.
Bedankt voor de tips.

Liefs Reneke

Hallo,

misschien is dit  een idee. Mijn oudste had en heeft nog steeds dit probleem. Ik had een keer van iemand  over zo'n  riem  horen vertellen en ik heb stad en land afgezocht, uiteindelijk hier gevonden. Het werkt in principe net zoals knoopsgatenelastiek alleen is het dus een soort riem, ik vind hem ideaal en hier wordt deze riem al een hele tijd, bijna, elke dag gebruikt.

Groetjes Danielle (mv Bente 13.03)

Terug
Bovenaan