Broertjes of zusjes

Hallo allemaal! Hoe gaat 't met jullie en jullie ukken? Hier gaat alles goed. Wij genieten met volle teugen van ons manneke! Het is voor ons de eerste, maar hoe jong hij ook nog is, ik kan nu al wel eens fantaseren over een broertje of zusje voor hem! Uiteraard doen we nog even rustig aan hoor, haha... Het is ook veel te leuk om ons eerst ff alleen op hem te richten.

Nu is mijn vraag: hebben jullie deze gedachtes ook al? En voor degene met meerdere kinderen; hoeveel leeftijdsverschil zit ertussen? Hoe bevalt dit? Ze zeggen bijvoorbeeld dat 't beter is om ongeveer 9 maanden te ontzwangeren.. Voor degene die eerder aantelden, hoe hebben jullie/jullie lichaam dit ervaren?

Geniet van jullie kindjes, groetjes!

Goed te horen dat je van je mannetje aan het genieten bent, het gaat zo snel allemaal! Ons kleine meisje is nu 7 weken en begint al te lachen,echt zo mooi, je smelt als je dat ziet. Ben echt weer verliefd op mijn meisje.
wij hebben al een dochter ,van bijna 5 jaar. Best een groot leeftijdsverschil dus. Wij hadden het graag anders gezien, het duurde 2,5 jaar en 5xIUI voordat ik zwanger werd. (van de eerste was ik na 2 maanden al zwanger.) De oudste moest in het begin erg wennen, ze heeft 5 jaar lang alle aandacht gehad. Nu gaat haar kleine zusje echt op haar reageren,kijken-geluidjes maken-lachen, en nu vind ze het geweldig. Ze kan niet wachten tot ze haar kleine zusje kan leren praten!!?
Doordat de oudste al bijna 5 is, is ze ook redelijk zelfstandig, ik hoef haar niet meer te tillen,ze kleed zichzelf aan,gaat zelf naar de wc. Ook al had ik liever eerder zwanger geworden, nu vind ik het zo ook helemaal goed.
groetjes Fleur

Hoihoi, ik had na de eerste ook dat ik al snel een tweede wilde, maar mijn verstand zei nog even wachten. Ik miste het zwanger zijn. Later realiseerde ik me dan ook dat ik al weer zwanger wilde zijn, maar nog niet toe was aan een tweede. Toen de oudste 1 werd stopte ik met de pil, ik wilde er max 2 jaar tussen hebben. Het werd uiteindelijk 2,5 jaar verschil, want het duurde nu 9 maanden voor ik zwanger werd. Achteraf ben ik blij dat het iets langer duurde. Mijn oudste is wat traag in zijn motorische ontwikkeling en nu kon hij gelukkig zelf traplopen ed, zodat ik niet veel hoefde te tillen. Nu begreep hij ook alles beter. Als ik zei dat ik hem niet kon tillen zei hij al, nee mama baby in buik. Mijn lichaam had het ook niet aangekund. Bij de eerste had ik bekkeninstabiliteit en dat is nooit helemaal weggegaan. Nu kwam dat dus ook al snel terug. Maar ook ik fantaseer nu al weer over een derde. Maar of die er ooit komt? Dan moet ik mijn man nog overtuigen. Bovendien moet ik dan weer zwanger zijn en weer bevallen en dat was niet makkelijk. Mijn bevalling duurde maar een uur, maar ik vond het wel een hel dit keer. We zien wel wat de toekomst brengt.
Liefs Wendy

Herkenbaar! Bij mijn eerste ging alles zo goed dat ik ook al heel snel aan een 2e dacht. Maar denken en doen zijn gelukkig 2 verschillende dingen. Want toen de boef een jaar was en een echte handenbinder had ik echt niet aan een baby erbij moeten denken. Je hebt op die leeftijd echt je handen vol dan aan je dreumes. Toen hij 1,5 was begon het weer te kriebelen. Helaas kreeg ik een keer een miskraam en een missed abortion , en nu zit er uiteindelijk 3 jaar tussen. En om heel eerlijk te zijn vind ik dat niet zo erg. De boef is al heel zelfstandig en ik geniet met volle teugen van mijn peuter en baby.
Kortom, lekker je gedachten erover laten dwalen, en doen wat bij je past, maar ze blijven niet zo lief in hun wiegje liggen ;)

bij mij zit er (op 6 dagen na) 4 jaar tussen de eerste en de tweede. in eerste instantie heb ik altijd gezegd dat ik er ongeveer 2 a 3 jaar tussen wou, maar door familie omstandigheden is dat iets meer geworden. maar als ik eerlijk ben, vind ik dit leeftijd verschil heerlijk. mijn oudste zit nu op de basisschool, waardoor ik weer helemaal mijn handen vrij heb voor de tweede. en als ze smiddags uit school komt heb je ook nog tijd voor haar.
ze heeft de zwangerschap heel bewust mee gemaakt en we konden haar alles uitleggen en haar bij van alles betrekken. ook nu haar broertje er is vind ze het erg leuk en kan ze niet wachten totdat ze meer kan helpen. (geef borstvoeding dus helaas nog geen flesjes voor haar, maar ga binnen kort beginnen met kolven).
een aantal vriendinnen van mij hebben er wel tussen de 2 en 3 jaar tussen zitten en daar is ook wel wat voor te zeggen, ze zijn wel net oud genoeg dat je bepaalde dingen kan uitleggen en ze beginnen al een beetje zelfstandig te worden.

persoonlijk zou ik er niet minder dan 2 jaar tussen willen hebben, maar ieder zijn ding.
ik zou zeggen denk er heel goed over na en heb het er goed met je partner over. neem samen een beslissing, maar laat je lichaam nu nog wel even aansterken

droomse (want dat mag natuurlijk altijd)

Hoi,
Hier een februari mama. Onze tweede is nu bijna twee weken, onze oudste is net 2 jaar. En ik moet zeggen dat het behoorlijk pittig is! Vooral de zwangerschap viel niet mee. Ik kreeg bekkeninstabiliteit vanaf 15 weken(heb ik tijdens mijn 1e zwangerschap niet gehad). Daarnaast vraagt een kind van 1,5-2 jaar behoorlijk veel aandacht en energie, wat je niet echt hebt tijdens je zwangerschap. Ik ben heel blij dat er 2 jaar tussen zit, maar moet er niet aan denken dat dit korter was geweest. Bij een tweede maak je alles toch heel anders mee als met een eerste omdat er al eentje rondloopt die aandacht wilt.
Daarnaast ben ik persoonlijk van overtuigt dat je lichaam tijd nodig heeft om te herstellen en je hormonen huishouden weer in balans moet komen.
Zoals de andere ook al zeggen, ieder zijn eigen keus, maar ik zou je adviseren om even lekker van jullie mannetje te gaan genieten het eerste jaar en dan nog eens opnieuw kijken wanneer je voor een tweede wilt gaan. Want zodra die kleintjes gaan kruipen en lopen kom je vaak al handen en ogen te kort haha.
Liefs,
Mar

Hallo allemaal, bedankt voor jullie reacties! Ook leuk om te lezen. Wij zullen zeker optimaal genieten van ons mannetje en nog even wachten met een broertje of zusje voor hem. En we merken t vanzelf wel wanneer de tijd rijp is voor een tweede kindje. Ik vind t in ieder geval erg gezellig met ons manneke in huis. Wat dat betreft weet je al snel niet beter dan dat hij er altijd al is geweest!!

Terug
Bovenaan