Broertjes of zusjes

Ik ben een maart 2011 mama en in verwachting van nummer 2 waar ik 1 juni van uitgerekend ben. Er zit straks dus 14 maanden tussen. Bij mij kriebelde het ook zo snel en ik zat al bij de gyn toen ons kereltje 10 weken oud was. Omdat wij afhankelijk zijn van hormoonkuren, mochten we snel weer beginnen. Ontzwangeren vond ik onzin. Maar moet zeggen dat een tweede zwangerschap met zo'n kleintje toch wel heel vermoeiend is. Al zou ik het nog steeds niet anders willen en ben ik heel erg blij dat het allemaal zo snel gelukt is. Dus als jullie er achter staan allebei, gewoon er lekker voor gaan. Ik geniet nu al van het feit dat ze straks veel aan elkaar hebben. En ben je net uit de luiers kun je er weer aan omdat er een paar jaar tussen zit. hahaha.

Tussen mijn oudste twee zit ruim drie jaar en tussen de jongste twee zit twee jaar. Ik denk dat het tijdens je zwangerschap en als de baby nog klein is het wel lekkerder is als de andere kinderen wat ouder zijn en niet meer zoveel verzorging nodig hebben. Maar een klasgenootje van mijn oudste heeft een zusje die een jaar en een maand jonger is en haar moeder heeft nu dus al twee kinderen op de basisschool en weer meer tijd voor haarzelf en haar werk. Daar valt misschien ook wat voor te zeggen : )

Hoi Hoi,

Hier een feb.2012 mama. Ik heb net mijn 4de kindje gekregen. Tussen de eerste en tweede zit 2,5 jaar, tussen de tweede en derde zit 1,5 jaar en tussen de derde en vierde zit 4 jaar. Er valt overal wat over te zeggen. Als je een wat jonger kindje hebt slaapt die overdag vaak nog dus dan kan jij ook even je rust pakken. Dat kon ik deze zwangerschap maar ze zijn al wel zo groot dat ze sommige dingen zelf doen en ook begrijpen als mama bijvoorbeeld even geen tijd/zin heeft in een spelletje maar dat op een later tijdstip wel met ze gaat doen. Dus ik zou zeggen...vooral je gevoel volgen en je merk vanzelf dat het zo begint te kriebelen dat je er voor wilt gaan. Geniet er lekker van!

Groetjes

Terug
Bovenaan