Brood en koekjes 7 maanden

Hoe zijn jullie begonnen met brood ik heb helemaal nog niet het gevoel dat mijn dochter daar klaar voor is.. ze heeft nog geen tandjes en echt kauwen na ja misschien moet ik het een keer proberen maar hoe doen jullie het?

thnx Chantal

Hoi,

Ze hebben geen tandjes nodig om te kauwen hoor. Trouwens met die eerste tandjes kunnen ze niet eens kauwen. Wij kauwen ook niet met onze voortanden.
Ik heb mijn dochtertje toen ze 7 maanden was eerst hele kleine stukjes brood gegeven zonder iets erop. Of een korstje, vind ze ook heel lekker. Toen heb ik haar steeds iets meer gegeven. Nu eet ze sinds een maand (ze is nu 9 maanden) een hele boterham op met jam of appelstroop of smeerkaas.
Koekjes heb ik altijd gewoon in het handje gegeven en haar het zelf laten uitvogelen. In het begin zoog ze er maar een beetje op, maar hij ging al snel helemaal naar binnen.

groetjes,

Desiree

Hallo,

Ik ben bij Guido (7 maand) ook net begonnen met een broodje. Hij vind het nog niet heel geweldig. Ook geef ik hem wel een liga of een soepstengel. Hij slikt vaak nog te grote dingen door en gaat dan kokhalzen. Ik vind dit heel vervelend en vroeg me af of meer kindjes hier last van hebben.

Het brood besmeer ik met margarine en beleg (tot nu toe appelstroop).\

Groetjes Loekie

Hallo allemaal,
Ook ik ben begonnen met korstjes van brood. Stijn is (zaterdag) 7 maanden!
Tot nu toe sabbelt hij alleen nog maar op korstjes en werkt grote stukjes gewoon zijn mond uit. Gisteren heb ik voor het eerst stukjes brood met appelstroop geprobeerd, maar hij slikt het echt niet door. Ik denk dat het gewoon een kwestie van blijven proberen is.
Ik doe  nu wel liga door de fruithap in de hoop dat hij went aan stukjes!

Even voor Loekie: Stijn heeft me ook al regelmatig de stuipen op het lijf gejaagd. Zaterdag op de snelweg nog, toen stikte hij in een stukje rijstwafel. Ik weet niet of het je bekend is, maar babies hebben een soort zelfhulp wat betreft grotere stukjes eten. Hun keeltje werkt dit zelf naar buiten. Dus op zich is het kokhalsen heel normaal. Maar eerlijk gezegd.............. ik kan er niet aan wennen!!

Groetjes

Ryan (8,5 maand) heb ik eerst aan brood laten wennen door hem iedere dag aan een korstje te laten sabbelen. Nu krijgt sinds`1,5 week een hele boterham met smeerkaas.
Hij vindt het echt lekker.

Gisteren heb ik hem voor het eerst een boterham met appelstroop gegeven maar volgens mij vond hij het niet zo lekker. Het kan ook aan zijn tandjes liggen, daar heeft hij al een paar dagen last van. ach ja, gewoon blijven proberen denk ik.

Hallo,

Onze zoon van 7 maand eet nu tussen de middag een boterham met margarine en beleg (smeerkaas, leverpastei, appelstroop of pindakaas). Dit gaat heel goed. Ik heb hem helemaal niet hoeven te laten wennen. Hij is er verzot op.
De fles van 12 uur is nu wel gehalveerd.

Succes, Muske

Onze zoon is net 7 maanden en eet nu al een week of 2 gewoon een boterham tussen de middag.
En tanden,,nog geen 1 te bekennen.
Ik heb bij de bruna een nieuwe schaar gekocht en daar knip ik het brood mee in stukjes,zo heb je mooie stukjes en je handen niet helemaal onder bv de leverpastei.
Ook de korstjes die aan de onderkant van de boterham zitten eet hij gewoon op.
Op zijn brood krijgt hij appelstroop(vind hij niet zo veel)leverpastei,smeerkaas,margarine en busworst.
en bij de boterham natuurlijk lekker rooie bos thee(afgekoeld)
daarna nog een fles van 120ml
Gaat echt super,hij krijgt nu sinds een week ook s'ochtends bambix ipv fles.
Nu merk je pas dat hij groter wordt,in het begin nog 6 flessen nu nog 1,5.

Ik hoop dat het gaat lukken met het bammetje!
succes
groetjes Sandra

quote: Muske reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('30-10-2006 22:27:00'));

Hallo,

Onze zoon van 7 maand eet nu tussen de middag een boterham met margarine en beleg (smeerkaas, leverpastei, appelstroop of pindakaas). Dit gaat heel goed. Ik heb hem helemaal niet hoeven te laten wennen. Hij is er verzot op.
De fles van 12 uur is nu wel gehalveerd.

Succes, Muske

Ik dacht dat kinderen tot 1 jaar geen pindakaas of pindaproducten mogen ivm pinda allergie

Terug
Bovenaan