Brood en koekjes 7 maanden

Ik heb het even nagekeken. Laatst heb ik een boekje gekregen van het consultatieburo over het eten van een baby. Hier staat in dat het beleg vanaf 7 maanden kaas, smeerkaas, leverpastei, ongekruide kwark, fricandeau, kipfilet, pindakaas, fruit, tomaat en met mate zoet beleg mag zijn. Dus ook pindakaas.

Misschien kun je het beter niet doen als er allergieen in de familie zijn. Misschien is dat een reden?

Ohja, onze zoon heeft ook geen tandjes.

Zijn schema is nu:
- 8 uur: bord pap (van 210cc)
- 11 uur: koekje met diksap
- 12 uur: belegde boterham en een kleine fles (150cc)
- 16 uur: fruithapje
- 17 uur: warme maaltijd
- 19 uur: 240cc fles

Hij is gek op de boterham en warm eten is alleen mijn kookkunsten goed. Potjes hoeft hij echt niet. Drama, krijsen is het dan.

Mijn dochter krijgt vanaf 6 maanden al gewoon brood. Eerst korstjes en nu gewoon hele boterhammen.
Het teruggeven van de stukjes is juist handig (kokhalzen) want anders verslikken ze zich. Ze kunnen alleen kleine stukjes naar achteren werken.

Mijn dochter heeft geen tanden, maar eet ook gewoon appel etc.... stop je vinger maar eens tussen die kaakjes, die zijn sterk genoeg hoor.

Bij mijn dochter was er ook helemaal geen probleem, ik heb haar eens een broodkorstje gegeven en dat ging er goed in, dus heb de volgende dag een boterham voor haar gesmeerd, ze vond het geweldig! Sindsdien eet ze tussen de middag een boterham en krijgt ze dan een flesje van 120 ml.
Daarvoor had ze al liga en rijstwafels gehad overigens, dus ze was al gewend aan vast voedsel. Liga is lekker zacht, misschien een goede om mee te beginnen, dat smelt in de mond.

groetjes, Ellen

Terug
Bovenaan