Brood eten baby 8.5 maanden

<p>Hallo allen,</p><p>Mijn zoontje van 8.5 maanden is een vrij makkelijke eter. Hij lust alles wat we hem tot nu toe hebben aangeboden. Met 5.5 maanden begonnen met fruit en groente en dit uitgebouwd. Hij krijgt al 2 maanden ook brood tussen de middag. Dit zijn echter maar een paar stukjes (max 5) en meestal moet ik hier aardig wat van uit zijn mond halen, omdat hij het niet kwijt kan worden. Een broodkorstje is precies hetzelfde verhaal. Heb al verschillende dingen geprobeerd, vers brood, droger brood, droog brood, met boter, pindakaas, huttenkase, advodaco o.i.d., maakt geen verschil.</p><p> </p><p>Iemand die dit herkent? Ik zoek een alternatief om naast het broodje te geven, hij krijgt nu echt te weinig  merk ik aan hem.</p><p>Groetjes Manon </p>

Ik geef mijn zoontje van 7,5 maand af en toe een cracotte. Zit hij dan zelf af te knabbelen en op te eten. Het maakt zijn ontlasting wel iets harder, dus ik ben nog wat voorzichtig. 

In het begin doopte ik wel eens een stukje brood in wat melk. Dan kon hij het zo opsabbelen. Nu hoeft dat helemaal niet en eet hij zo een hele boterham weg, maar ik weet natuurlijk niet of dat mede daardoor komt 

Hoi, 
Ik geef mijn kleine (9mnd) ook wel pap. Dit maak ik aan met fles voeding (4scheppen) en 200ml water. Dit vind hij heerlijk. Daarnaast de andere helft voeding voor aan fles. Die krijgt hij bij de pap. 
Mijn voorkeur gaat uit naar bovenstaande ipv een cracot. Daar schijnen niet zoveel voedingsstoffen in te zitten. Ik geef dat bijvoorbeeld wel als tussendoortje. 
Ook merk ik dat ik het graag wilde dat hij brood ging eten. Dat heeft hier even geduurd. Komt vanzelf. 
Succes! 

Onze zoon van bijna 8 maanden wil niks van z'n brood weten, totdat ik zelf een broodje ga eten. Dan weet hij niet hoe snel hij z'n mond open moet doen. Misschien helpt dat?

Nog even wat meer informatie.
Mijn zoon krijgt nog volledig bv en moet niks van een fles weten. Met drinken oefenen we uit een beker (gifbeker, rietjesbeker en antilekbeker wil hij ook niet), dit gaat redelijk, met een paar hele kleine slokjes. Hij wil ook liever zelf eten, hij accepteert lepelen als hij zelf ook een lepel mag vasthouden, dit is echter van zeer korte duur. We doen dus veel volgens de rapleymethode, alleen werkt het met brood dus niet. Elke maaltijd eet ik/eten wij samen met hem, ook de tussendoortjes.

Het brood dippen kan ik nog wel eens proberen, wie weet dat de structuur dan wat beter te verwerken is voor hem.

Terug
Bovenaan