Brood eten baby 8.5 maanden

Mijn kleine van 7,5 mnd zit ik een uur mee voor een halve boterham....ministukjes. Sabbelt me alles wat ik erop doe eraf en t brood houd ze in de mond ? ik denk dat dat ineens om zal slaan, want ze wilt juist heel graag vast voedsel. Hapjes, yoghurt, met papa en mama mee-eten gaat allemaal super. Maar brood is blijkbaar nog niet zo handig haha. Gewoon laten lopen, komt vanzelf wel. Pap wilt ze in ieder geval ECHT niet. ? en cracotte/babykoekjes vind ik nog te eng ?. Ik heb bijna vakantie en dan ga ik experimenteren. Koekjes verkruimelen in het fruithapje, zelf de broodstukjes laten pakken (misschien maakt dat het interessanter) en dan ben ik wel een weekje te vroeg maar ik heb ook al een paar potjes vanaf maand 8 gehaald. Altijd handig om in huis te hebben als je zelf pizzadag hebt ofzo ? beste tip: volg je instinct. Zolang de groei goed gaat maakt t niet uit wanneer je kleintje wat/hoeveel/wanneer eet toch ? x?

Moest onze dochter in het begin ook niks van hebben en verzamelde echt alles.
Ze is nu 9 maanden en eet soms 2 boterhammen.
Heb er toen even een stop op gezet en ben na een paar weken weer begonnen. Nu sinds ongeveer 6 weken eet ze het 'pas'.
Lust hij graag aardbeien? Deze kun je prakken en dan sopt ook heel het brood en kan hij het makkelijk weg slurpen.

Hoe groot zijn de maaltijden die hij krijgt qua fruit en warme hap?
Een cracotte als tussendoortje of wat yoghurt krijgt ze bij ons ook.
Je zou dan wat fruit door de yoghurt kunnen doen en dit in de middag geven na zijn slaapje?

Bedankt allen! Heb wat tips geprobeerd en gaat al iets beter met dippen. Aardbeien en cracottes zijn ook een hit! De rest vsn zijn hapjes gaan wel goed. Hij vindt alles lekker, gelukkig! 

Mijn zoontje van 8,5mnd eet brood ook moeizaam. Totdat ik het vorige week ging roosteren. Nu eet hij 3kwart van een boterham op. Hiervoor plakte hij het alleen maar aan zijn gehemelte en verslikte hij zich steeds. 

Terug
Bovenaan