brood eten....

A

Anoniem

Guest
nou ja eten.... Stijn knijpt erin, sabbelt erop, kauwt ook wel, gebruikt het als klei, smeert ermee, kortom doet er vanalles mee behalve doorslikken. En als hij per ongeluk wel iets door heeftgeslikt komt het later met een golfje melk weer retour afzender .
Ik heb hem al diverse sorten brood aangeboden, in blokjes, een korstje, vers, van een dag oud, van twee dagen oud, geroosterd, een hele boterham, met boter, met jam, met appelstroop (is geen aanrader als je kind smeert), droog, maar hij eet het gewoon niet op.

Wie o wie weet hoe ik dit kan oplossen?

groetjes van Marloes

Hoi

Ik heb dat probleem ook gehad met Emma, zij is nu bijna 9 mnd en eet sinds twee weken haar boterham op. ook op de creche.

Je moet gewoon volhouden, echt waar. Kleine stukjes met jam, op een gegeven moment gaan ze kauwen.

Op het CB zeiden ze met 7,5 mnd begin maar met brood, ik dacht doeii dat lukt nooit. Maar door veel te "prikkelen" hebben ze het door.

Emma verslikte zich ook steeds in liga/soepstengel , Stijn ook?
Maar na veel aanbieden gaat dat ook goed, veel geduld!
Succes ,
Groetjes marieke m v Emma 3-6

Hoi Marieke,

Stijn verslikt zich idd ook in kinderkoekjes. Soepstengel heb ik nog niet geprobeert, omdat ik bang ben dat hij hem meteen tegen zijn huig aan duwt. Wel heb ik babyrijstwafeltjes voor hem gekocht. Daar kauwt en sabbelt hij op en dan werkt hij het weer naar buiten. Wat een eigenwijs mannetje is het toch he.

Groetjes van marloes

Ik weet niet of je het al hebt geprobeerd, maar ik deed met mijn oudste het brood weken in melk. Is natuurlijk wel een gedoe met eerst afkolven, maar toen at hij opeens wel brood. En ging vanzelf over op brood met smeerkaas en zo.

Hoi Marloes

Mijn jongste zoon had dit ook.
Hij stikte ook overal in en we durfte hem geeneens brood,koek oid meer te geven.
We hebben elke keer een stop van een week of twee gehouden voordat we het weer probeerden.Met ongeveer een jaar ging het pas een beetje goed en dan nog niet elke dag.
Nu heeft hij nergens last meer van en eet alles.
Het enige wat hij nog steeds heeft is dat hij heel makkelijk overgeeft.

Succes Jessica

Hallo,

die van ons wil ook geen brood. De broodkorst wel maar verder niet, nou hebben we het (heel erg slecht!) met hagelslag geprobeert, gek genoeg schuift ie de hagelslag er af en eet dus eigelijk alleen brood met boter  

Mijn moeder had nog een tip om het brood in soep te dippen. maar dat heb ik nog niet geprobeert.

nou succes er mee !!

groetjes simone (mama van robin 15-06-07)

Terug
Bovenaan