brood eten!

A

Anoniem

Guest
Tarik is net 8mnd maar het brood eten wil nog niet echt.
ik probeer het telkens wel weer maar hij kokhalst echt telkens,
ik geef tarwe brood met boter en appelstroop.
verder gaat het eten goed.

herkent iemand dit?

groetjes mascha

hoi hoi,

ik had dit probleem ook,en ik ben het eerst in haar opvolgmelk gaan dopen,en na een paar dagen heb ik het in thee gedoopt en nu eet ze het gewoon zo..

ik heb ook maar wat geprobeert,en het werkt bij ons.Ze kokhalst ook niet meer..

succes!

liefs kimberley en nevin 18-8-2008

Stef moest ook niets van brood eten. Dus ik vroeg vrijdag of ze op het KDV nog tips hadden. Daar heeft meneer brood gekregen met een vorkje! En sindsdien eet hij bijna een hele snee brood. Het vorkje was hier echt het enige verschil! Hij hapt het zelf eraf en dan gaat het goed.

Verder zou je ander broodbeleg kunnen proberen (smeerkaas of leverpastei), of inderdaad door de melk soppen (wat bij Stef echter ook niet werkte).

Groetjes,
Susan

Hier ging het heel goed... vanaf het begin eigenlijk al at Sophie steeds (bijna) een hele boterham. Op de creche at ze steeds wel 1 tot 1,5 boterham en de laatste weken wilde ze thuis ineens niet meer. Ik mag al blij zijn als er een halve snee in gaat. Wat blijkt: ze geven op de creche zonder korstjes! Ik heb altijd met korstjes gegeven en dat vond ze prima. Maar op de creche vinden ze dat eng?! Ja, nu wil ze thuis ook niet meer.... lekker hoor.

Hier geen probleem; we hebben nog niet eens officieel een boterham ingeroosterd voor Mika (bijna 7 mnd). Maar hij krijgt af en toe wel eens een broodkorst of een hapje van onze boterhammen. Bij de eerste hap trekt hij een raar gezicht (zie topic "De nieuwste foto) en daarna eet hij het lekker op. Soms moet hij even hoesten/kokhalzen, want dan schiet het iets te snel al naar binnen.

Maar ja, onze Mika is nogal een bouwvakker als het op eten aan komt...

Hoi Hoi
Ja misschien een beetje een late reactie maar druk druk druk.(hihi)
Wij hebben het ook voorzichtig aangepakt en Danny laten spoelen met wat drinken langzaam maar zeker begon hij te eten.
nu is hij 8 maanden en eet smiddags 2 (????/) hele boterhammen met melk.
we hebben het langzaam aangepakt iedere dag een paar stukjes tot hij aangeeft nee nu niet meer en dag erna weer iets meer geven, bij ons heeft dit geholpen.
Suc 6
PS: kun je die kleintjes ook al iets van smeerkaas of smeerworst geven Hij eet nu alleen zoet op zn bammetje.
Groetjes Kim en Danny(3-8-08)

Je kunt gerust smeerkaas geven hoor, dit geven ze op kinderdagverblijven bijvoorbeeld ook. Smeerwordt kan ook, maar is vanwege de lever (=Vitamine A) die erin zit minder goed. Dit kun je dus beter niet elke dag geven.

Hallo Dames

bedankt voor al jullie reacties, het gaat al iets beter en ik blijf proberen.
En smeerkaas is ook wel een goed idee.
Smeerworst niet mijn kinderen eten geen varkensvlees.

Het komt vast vanzelf wel hij eet verder heel erg goed,

Groetjes mascha

Terug
Bovenaan