brood eten!

Hoi Mascha,
Heb je ook geprobeerd het stukje brood naar de zijkant te duwen? Dus in z'n wang zeg maar.
Bij ons op het CB zeggen ze dat je het zo moet doen, als het niet lukt.

Ik doe altijd appelstoop, smeerkaas of jam op brood. Pasta zou ik ook wel willen, maar ja, beter van niet natuurlijk..haha..

De smeerkaas van Slanki is vernieuwd, zeggen ze!
Er zit minder zout in!
Hoera!
Maudy eet op haar brood becel en smeerkaas of appelstroop. De smeerkaas doe ik in verschillende smaken, dus ook met komijn en ham.........het gaat er allemaal net zo makkelijk in. Eet 1 broodje tussen de middag, nog zonder korst maar dat ga ik van de week ook introduceren, zometeen wordt het zo'n meisje die haar korstjes niet wil eten: "ik lust geeeeeen korstjeeeeeees!!!".

Van de smeerkaas van Lu (Goudkuipje) is ook een speciale Kids-versie. Volgens mij met minder zout en meer calcium.

Trouwens, al vroeg beginnen met korstjes voeren is geen garantie voor de toekomst! Mijn dochter Lara heeft altijd lekker de korstjes gegeten (soms met een likje extra smeerkaas ofzo), maar is daar van de een op de andere dag mee gestopt toen ze 1 jr en 8 mnd was. Toen sneden we haar brood al in hapklare stukjes en at ze ze zelf. Maar op een dag is ze begonnen met alleen het brood, tot op de korst, af te happen en liet ze de kale korstjes liggen... Nou ja!!!
We moeten binnenkort maar weer eens een poging doen om haar de korstjes te laten eten... Hihi!

hoi,

Onze zoon wilde eerst ook geen brood. Hij bleef maar kokhalsen en soms moest hij zelfs spugen.
Nu kreeg ik het advies om een broodje zonder korstjes is grotere blokjes (ong. 12 stukjes) te snijden, ZONDER beleg. En dan hem het zelf te laten eten.
Met groot succes. Hij eet nu zelf 2 1/2 boterhammen zonder beleg tussen de middag.
Beleg is nu nog niet belangrijk, pas als ze ong anderhalf zijn.

probeer het eens een paar dagen....

succes

Gelukkig gaat brood eten hier erg goed! Eigenlijk vanaf het begin. Ik geef hem altijd een korst in de hand zodat hij vast kan beginnen. Ik geef het dan stukjes met een vorkje (met smeerkaas, smeerworst of alleen boter).

Mijn oudste was veel moeilijker, hij ging het wel eten toen ik er fruit (potje) op deed, wellicht iets om te proberen?

hoi hoi

bedankt voor alle reacties en adviezen maar het gaat nog steeds niet echt goed met thee niet met een vorkje enz,
in het wangetje gaat hij wel kauwen maar zosnel het achter op zijn toch ligt laat hij het liggen.

Maar ik blijf oefenen.
Groetjes Mascha

Terug
Bovenaan