Brood of broodkorsten 6maand

Ik zou nog even wachten. Ik heb mijn beide kindjes pas met 9 maanden oid brood gegeven. Daarvoor alleen groenten en fruit.. en dan gaf ik inderdaad een korst, zodat ze er een beetje mee konden spelen en erop konden sabbelen. Zowel mijn zoon als mijn dochter hebben niet zo'n erge kokhalsreflex gehad. Mijn nichtje daarentegen heeft meerdere keren ondersteboven moeten hangen omdat ze bijna ergens in stikte ? dat lijkt me echt horror.

Lang verhaal kort... Ik zou dus nog even wachten. Food under one is just for fun✨
 
Wij geven een paar hele kleine stukjes brood, en doen dat ook in de wang. Ging eigenlijk meteen goed. Ze eet nog geen kwart boterham hoor, het is eigenlijk meer dat ze ook iets heeft als wij zitten te lunchen. 
 
Ja probeerde net een maïsvinger. Maar ook daarbij kokhalst die al. Is dat normaal? Ik heb zelf ook echt een angst gecreëerd doordat mijn neefje toen zijn brood vast zat. Misschien dan toch maar wachten maar dan denk ik vroeg of laat moet het toch?..
 
Met 6 maanden zijn ze gewoon nog heel klein, dus oefenen, oefenen, oefenen met die maisvinger! Kokhalzen is echt heel normaal en denk maar zo: In een maisvinger kan hij echt onmogelijk stikken want dat smelt gewoon in de mond. Dus een maisvinger is 10000% veilig om mee te oefenen. Gewoon elke dag 3x een maisvinger geven en binnen 2 weken zal je echt vooruitgang zien, verwacht het niet binnen een dag!

En de flessen zijn toch nog het belangrijkste, pas met 7.5 a 8 maanden gaan kindjes echt betere porties fruit/brood etc eten en kun je een fles minderen. Tot die tijd is alle vaste voeding puur voor het proeven en oefenen en nog niet voor de voedingswaarde!
 
Terug
Bovenaan