Brood

Stijn eet als lunch inmiddels ongeveer anderhalve boterham met korst. Eigenlijk vind ie alles wel lekker erop. Meestal geen zoetigheid maar (smeer)kaas, (smeer)worst, appel/peerstroop, etc.
Als ontbijt eet ie een fles pap. Zou dat voldoende zijn denken jullie?

Hiya mommas,

hmmm hoe kregen jullie het voor elkaar dat de kindjes brood gingen eten. Ik probeer het steeds weer met Max, maar verder dan hooguit een half sneetje komt ie niet hoor. Heb allerlei beleg geprobeerd maar hij heeft het na een paar stukjes echt wel weer gezien. Hij krijgt nu als ontbijt om 7.00 een fles en om 9.00 een bordje havermoutpap met fruit erin gemixt. Voor lunch krijgt ie fruithap met granen erdoorheen (of granola soms) en yoghurt ook met granen en fruit erin. Dit omdat ie geen brood eet, dus ik probeer hem op een andere manier z'n graantjes te geven. Ik geef hem ook volkoren ringetjes (cheerios) als snack. Dus ik ben er vrij gerust op dat ie voldoende volkoren dingen eet, maar gewoon brood zou toch beter zijn denk ik.

Ajuus, ilja

Hier kennen we geen max of min. Als mijn meis honger heeft krijgt ze te eten, wil ze niet, dan hoeft ze niet. Lekker makkelijk.

Als ik een ding overal lees over het eten is het: maak er geen strijd van, dat verlies je toch.

en het gaat om brood..... geen chips oid. lekker laten gaan.

liefs

mama van Rêve

elise mag vanmij ook zoveel brood als ze wil meestal stopt het wel na anderhalf

ik doe er vanalles op ook gewoon worst en kaas
nadeel is wel dat ze de worst en kaas van der brood eet

Hoi,
Skip eet ook vaak 's middags twee sneetjes brood. Ik haal de korsten er inmiddels af omdat hij die toch uitspuugt. In het begin at hij die heel goed op maar nu vindt hij ze VIES, komt vanzelf wel weer.
Hij vindt smeerworst, appel/peerstroop en smeerkaas lekker, iets anders duldt ie echt nog niet. Chocoladepasta vindt hij echt smerig, wie had dat gedacht.
's Ochtends krijgt   hij een fles pap, maar eigenlijk vind ik dat hij 's ochtends ook wel over mag op brood.
Soms geef ik hem 's middags ook wel eens 1 sneetje en daarbij een nectarine of appel, vult ook.
Groetjes, Noortje mv Skip

Linde eet meestal een boterham per maaltijd, als ze meer wil krijgt ze meer maar ze geeft duidelijk aan als ze genoeg heeft.
Ik zou je er geen zorgen over maken, en op het kdv eten kinderen vaak meer dan thuis, gezellig samen met alle kindjes eten doet wonderen!!!

groetjes Daniëlle.

Ilja,

Tijs is vanaf dag 1 een grote broodfan. Daar was ik erg blij mee, want meneer lust geen pap. Maar als ik het zo lees, dan krijgt Max toch wel voldoende granen e.d. binnen, dus denk ik niet dat je je er zorgen om hoeft te maken. Ik ken mensen genoeg die brood niet lekker vinden. Ikzelf vind brood ook heel lekker, dus misschien zit het wel in de genen bij ons.

Groetjes,
mv Tijs

Hoi,

Ze mogen best 2 boterhammen per maaltijd, Tess heeft het meestal na 1 per maaltijd wel gehad, 's morgens krijgt ze er een en tussen de middag de andere. Wat eet ze erop, smeerkaas, kaas, smeerworst, kipfilet (met of zonder tuinkruiden), vis in tomatensaus of gewoon, chocopasta, appelstroop, hagelslag, vruchtenhagel. De laatste tijd wil ze geen jam meer (halva of rozenbottel). O ja en pindakaas, maar dat niet meer dan 2 hapjes.

Succes, misschien was het gewoon eenmalig, doet Tess ook wel eens als ze erge honger heeft, dan eet ze er 2.

Groetjes Nanda, mv Tess

Terug
Bovenaan