Brood

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Ik ben eens benieuwd wat jullie kindjes allemaal op het brood krijgen!
Mijn zoontje heeft nog vaak fruithapje als beleg, en de rest van het potje als toetje,,!
Maar ik denk dat hij nu wel aan wat andere dingen toe is..
Dus wat geven jullie vaak??

Gr MJ

Hallo,

Mijn zoontje is nu 7 maanden en krijgt eigenlijk al een maand brood.
Ik geef hem 2 sneetjes zonder korst. ( ja, echt een grote eter)
Ik doe er voornamelijk smeerworst, smeerkaas, jam zonder suiker, appelstroop zonder suiker op.
Maar ook vaak een banaan of aardbei. Ik hoorde ook dat je er appelmoes op mocht doen, maar dat heb ik zelf nog nooit gedaan.
Mijn manneke vind het heerlijk, het is ook echt binnen 10 min op!

Groetjes Suus

Hoi,

Yordi is nu 10 maand en krijgt ook al vanaf 7 maanden brood.
Yordi krijgt meestal 1 broodje en daarna een bord pap van 120 er achteraan. Yordi krijgt zijn pap, omdat dat de enige manier is, waarop ik zijn melk binnen krijg. Gebruik dan pap van bambix licht volkoren.
Yordi heeft meetsla de ene dag smeerkaas op leverpastei op zijn brood en de andere dag chocopasta( zonder suiker) ook wel eens jam. Ik wissel het elke dag af.
Ook heeft yordi wel eens een krentenbolletje opgegeten. En soms ook wat hapjes van mijn brood met kaas of worst.

Liefs marielle

Hallo.
Wij geven onze dochter 10 maand smeerkaas, smeerworst, appelstroop en soms andere vleeswaren. Zij eet 1,5 botherham met korst.

Onze dame (bijna 9 mnd.) krijgt 2 sneetjes brood op een dag.
's ochtends brood (nog zonder korst) en gevolgd door een fles melk. Pap wil/lust ze namelijk niet, In de middag  nog een boterham, en ben daar inmiddels ook een beetje een korstje van aan het geven.
Hier gaat er ook smeerworst, smeerkaas en appel/perenstroop (zonnatura) op

Groetjes, Bianca

Hee hoi,

Ons zoontje is bijna 10 maanden en hij krijgt vanaf 7 maand brood eerst alleen 's ochtends, maar nu ook tussen de middag. Hij krijgt brood zonder korst met...boter en verder niets...

Er werd 's ochtends pap geadviseerd, maar ons mannetje heeft extra reserves zeg maar, dus we hebben de pap achterwege gelaten en dus ook maar het beleg. Het maakt meneer niet uit, hij smult ervan.

Liefs Lientje

Hoi hoi,

Myrthe at al voor 7 maanden brood met korst. Ze krijgt smeerworst, jam of chocoladepasta (dat laatste gaat er het snelst in haha!)
Ik probeer wel andere dingen maar dat lust ze niet. Ik vind het prima.
Maar alle korstjes gaan er goed in! Ze kan ook al 2 boterhammen op.

Wat me wel opvalt is dat iedereen nog melk geeft bij eten of pap? Myrthe wil dat echt niet! 's Ochtends gaat de pap er nog redelijk in, melkfles wil ze echt niet, weigert ze te drinken vandaar dat ze nu pap krijgt. Overdag drinkt ze dat dus echt niet. 's Avonds gaat dr laatste fles er ook moeizaam in, daar zit rijstebloem door, anders wil ze het niet eens. En vaak drinkt ze maar weinig. Ik geef haar wel thee met wat melk erin en roosvicee. Deed daar eerst heel weinig roosvicee en veel water en toen dronk ze het ook niet. Op een gegeven moment dronk ze aan pap nog geen 300ml en aan verdere drinken maar 50cc. Toen ben ik de roosvicee zoeter gaan maken en nu drinkt ze 150ml ong per dag. Is dit voldoende?

Liefs Reneke

Hey!

Onze Nina is een echte brood-eter hoor! Warm eten maakt haar niet zoveel. ( Hoewel nu ze met de pot mee-eet het gelijk een stuk beter gaat..?!)
Maar Nini eet 1 x daags 2 boterhammen zonder korst. de korstjes krijgt ze voor de lol om op te knabbelen en sabbelen! Maar ze heeft een voorkeur voor smeerkaas en anders alle andere hartige dingen. Zoet heeft ze liever niet.. (JOEPIE!)   Maar we proberen alles uit hoor: Kaas, worst, alle soorten zoet, fruit, pizza ( Ook broodbodem, hihi) Je kunt het zo gek niet bedenken eigenlijk, maar de broodjes met smeerkaas gaan er het snelste in!

Kus, Marieke

Terug
Bovenaan