daniël (9mnd) krijgt toch ook al wel 2 maanden brood denk ik.
als het zachte korsten zijn, geef ik 1 tot 1.5 broodje en harde korsten (vaak bovenaan) haal ik er vanaf... verder krijgt hij smeerkaas, leverpastei, jam, chocoladepasta of gewone kaas op brood.
teveel hartig is ook niet goed, zeiden ze bij mij op cb, want hier zouden veel vetten in zitten, en teveel zoet is niet goed omdat ze dan wennen aan zoetig...
dus afwisseling..
ik doe eigenlijk altijd de ene dag hartig, en het halve broodje erna zoet, en de andere dag eerst zoet en dan het halve broodje na hartig...
verder zijn we druk aan het oefenen met drinken (opvolgmelk) uit een beker na het brood en het fruit.
ik geef fruit eigenlijk gelijk na het broodeten, want vit c bevordert de opname van ijzer in het bloed.
Mijn schema ziet er een beetje als volgt uit:
groot bord pap van bambix en opvolgmelk (220 cc)
vrij vlug (1.5 uur later) weer naar bed
dan weer spelen,
brood, fruit en opvolgmelk (90 cc)
naar bed
beker karnemelk (120 cc met iets roosvicee)
warm eten,
bordje bambix en naar bed
ik gebruik trouwens de jam van karvan cevitam, is rozenbottel jam en hier zit ook vit c bij in wat die kleintjes wel kunnen gebruiken, nu in het najaar, voor hun weerstand
hier is de jam zowel bij daniël als bij ons erg in trek, hahaha
voor de moeder, waarvan het kleintje geen opvolgmelk drinkt...
(sorry ben je naam kwijt)
is karnemelk met roosvicee niet wat? krijgt ze toch zuivel en alles binnen en met een flinke scheut rvc smaakt het een beetje yoki achtig...
liefs marina