Brood

Ook Zifjon eet lekker twee boterhammen in de middag en hij krijgt het volgende beleg:

Boter met:
appelstroop
jam
smeerkaas
smeerworst (vind hij eigelijk niet zo lekker)
plakje ham of kipfile
soms een geprakte banaan

Hij vind tot nu toe echt alles lekker dus als hij straks 1 is ga ik zeker experimenteren met andere dingen.

Liefs van Mariska en Zifjon 9 maanden + 3 weken

Hallo

Shanice wil alleen maar smeerworst en niks anders tot nu toe ik heb jam geprobeerd appelstroop ik ga vandaag even smeerkaas halen maar zo blijf ik met alles zitten milton heeft ook zijn vaste voor keur. De meiden die produkten zonder suiker nemen let wel even op dat er geen zoetstoffen en dergelijke in zit dat is helemaal slecht voor kinderen. Voor mijzelf gebruik light jam maar de kinderen mogen dat juist niet van mij hebben.
groetjes lisette

daniël (9mnd) krijgt toch ook al wel 2 maanden brood denk ik.
als het zachte korsten zijn, geef ik 1 tot 1.5 broodje en harde korsten (vaak bovenaan) haal ik er vanaf... verder krijgt hij smeerkaas, leverpastei, jam, chocoladepasta of gewone kaas op brood.

teveel hartig is ook niet goed, zeiden ze bij mij op cb, want hier zouden veel vetten in zitten, en teveel zoet is niet goed omdat ze dan wennen aan zoetig...
dus afwisseling..
ik doe eigenlijk altijd de ene dag hartig, en het halve broodje erna zoet, en de andere dag eerst zoet en dan het halve broodje na hartig...
verder zijn we druk aan het oefenen met drinken (opvolgmelk) uit een beker na het brood en het fruit.

ik geef fruit eigenlijk gelijk na het broodeten, want vit c bevordert de opname van ijzer in het bloed.

Mijn schema ziet er een beetje als volgt uit:
groot bord pap van bambix en opvolgmelk (220 cc)
vrij vlug (1.5 uur later) weer naar bed
dan weer spelen,
brood, fruit en opvolgmelk (90 cc)
naar bed
beker karnemelk (120 cc met iets roosvicee)
warm eten,
bordje bambix en naar bed

ik gebruik trouwens de jam van karvan cevitam, is rozenbottel jam en hier zit ook vit c bij in wat die kleintjes wel kunnen gebruiken, nu in het najaar, voor hun weerstand
hier is de jam zowel bij daniël als   bij ons erg in trek, hahaha

voor de moeder, waarvan het kleintje geen opvolgmelk drinkt...
(sorry ben je naam kwijt)
is karnemelk met roosvicee niet wat? krijgt ze toch zuivel en alles binnen en met een flinke scheut rvc smaakt het een beetje yoki achtig...

liefs marina

zie je naam weer staan,
bedoelde reneke....
hopelijk heb je er wat aan reneke,

liefs marina

Mijn dochter is nu bijna 8 maanden, ze sabbelt wel op een korstje brood maar echt een broodje eten doet ze nog niet, heb ik ook nog niet geprobeerd trouwens. Moet ik dat wel gaan proberen nu?

Ze eet het volgende:
7:00 fles met 4 scheppen bambix
10:00 fruithapje (appel, kiwi, pruim
12:00 fles met 1 schep bambix
15:00 ligakoekje en flesje roosvicee
17:00 warm eten (ze eet tussen de 20 en 30 theelepeltjes er van op)
19:00 fles met 4 scheppen bambix.

Geef ik haar te weinig? Ze slaap wel de hele nacht door en doet niet hongerig aan...

@ rood-wit blauw

Volgens mij krijgt ze niet echt te weinig, misschien kun je om 15.00 nog een half flesje melk geven ipv roosvisee, dat vult wat meer zeker omdat ze het groentehapje nog niet volledig eet! Maar dat hangt natuurlijk af van of je denkt dat ze het nodig heeft!

Als ik zie wat jullie allemaal al geven kan ik idd best wel al wat vlees gaan geven en smeerkaas, wist niet echt meer hoe oud de andere 2 waren toen ze dat kregen!
Vind het zelf nog veel te vroeg voor jam en chocopasta zoveel suiker! Ik geef dan liever fruithapje als beleg, als suikervrije jam zeg maar!
Bedankt voor alle reacties!

Gr MJ

Laura heeft vandaag voor het eerst brood met beleg gegeten, er zat smeerkaas op en ze vond het heerlijk, ze is nu 8 maanden. Ik lees dat veel kinderen smeerworst krijgen, zit daar niet te veel lever is voor die kleintjes? Ik dacht namelijk dat lever niet goed is vanwege te veel vitamine A.

Terug
Bovenaan