brood

Mijn dochtertje van 6.5 maand krijgt nu een week of 3 brood. Eerst kleine stukjes en nu alle 4 de korsten en beetje van de binnenkant. Maar ze slaapt slecht en is veel wakker en geeft steeds van die pijn kreten. Nu had het kdv haar geen brood gegeven gisteren en ineens sliep ze het klokje rond (!!). Vandaag ook geen brood gegeven en ze slaapt al sinds 18.00. Normaal krijg ik haar niet in slaap savonds.

Mijn vraag is dus kunnen die kleintjes zo last krijgen van brood?
 
Kan..... Wat voor brood krijgt ze dan? Mijn dochter krijgt ook last van haar darmen als ik bruin brood geef. Van wit brood raakt ze weer verstopt. Nu geef ik dus al een paar maanden tarvo, en dat gaat wel prima, ze vindt het bovendien ook nog is heerlijk.

Het zou natuurlijk ook kunnen dat het brood haar darmpjes verstopt omdat ze er geen vocht bij drinkt. Vezels gaan namelijk net zo goed verstoppen zonder vocht......

Of misschien is ze wel allergisch voor een van de bestandsdelen....Er zit namelijk koemelkeiwit in bijna alle broodsoorten. Misschien kun je eens een speciaal dieetbrood bij de bakker halen en dat proberen. Dat zijn broden zonder koemelkeiwit...

succes,

Pauline
 
Hoi Sabrina,

Ja dat kunnen ze zeker! Onze zoon is nu ook 6.5 maand (30-03-2009) en hij had nergens last van. Zijn grote broer heeft er wel last van gehad. Bij hem ben ik gestopt met brood geven en weer begonnen met 9 maanden. Het maagje is dan wat sterker en kan meer verdragen.

Groetjes,

Miriam
 
Terug
Bovenaan