Brood

Hoi allemaal,

Wij kregen als tip van het CB om te beginnen (naast de papfles, groente en fruithapje) met een stukje brood voor onze zoon.
Hij vindt dit alleen echt niet lekker.
Iemand tips?

Lisanne vodn het eerst ook niets, dus heb ik om haar aan de smaak van graan te wennen wat cracotte crackers gegeven (tip van ons CB), ik breek een stukje af en doe het eerst in haar mond en dan snapte ze het zelf. Het wordt wel een plakkerig zooitje, maar het voordeel vond ik dat het wegsmolt in haar mond. Ik gaf dat in de middag, na twee weken heb ik een boterham in kleine stukjes gesneden en heeel klein beetje rozenbotteljam en in haar mond gedaan, het ging prima. Nog beter is om het stukje in de wangzak te doen, dan moeten ze een soort kauwen.

nou bij esmay ook geprobeerd maar lukte niet moest iedere x kokhalzen,probeer het over een tijd wel weer als ze er aan toe is ,doe niet zo veel uit op het cb zijn maar richtlijnen en ieder kind is anders .ze houd ook niet van klontjes en stukjes .
ga nu nog mooi door met de papfles hebben ze ook nog genoeg aan.

ik zou gewoon een broodkorst ( dag oud, fijn volkoren) aanbieden en niet teveel aandacht aan besteden. Mijn dochter, kauwde het na een paar weken zo op en blij dat ze is als ze brood ziet!

ik heb al meerdere keren een broodkorstje gegeven.ze moet er echt niks van hebben.ik blijf het proberen om de dag.vind het wel een grappig gezicht want ze trekt echt een vies hoofdje.volgende week als ze een half jaar is probeer ik wel stukjes brood.en dan zie ik wel of ze het opeet.gewoon blijven proberen ;-) suc6

Oke help!
Op het kdv geven ze hem brood en dat eet hij, maar ze doen er smeerworst op!!!!

Is dat normaal? Doen jullie dat ook?
Ik vind het erg vroeg voor zoute producten waar lever in verwerkt zit!
Wat moet ik doen? Zelf brood meegeven, met alleen vegetarische smeerkaas of niks doen?

Graag advies!!!

Hoi bibi85,

Sowieso denk ik dat je het bij het kdv kunt aangeven dat je smeerworst niet ziet zitten. Ik mag aannemen dat ze daar dan voortaan rekening mee houden.
Wat ik wel veel lees is dat je brood kunt besmeren met margarine (en dat er verder niets op hoeft).
Appelstroop, smeerkaas en jam wordt ook veel genoemd als mogelijk beleg. Smeerworst inderdaad ook, maar niet meer dan 3 boterhammen per week, volgens het voedingscentrum.
Op hun site kun je trouwens veel informatie vinden over 'de eerste hapjes'.

Succes!

Terug
Bovenaan