Brood

Ik doe er wat boter op, kleine stukjes en stop dat in zijn mond.. Blijven aanbieden, zelfde als bij groente en fruit. Ze moeten de smaak leren kennen..

Wat ik eerst deed was brood in z'n melk doen zodat het lekker week is en de smaak van melk herkennen ze, korstjes zijn dan ook niet zo hard. Daarna heb ik Joshua zelf op een korst laten sabbelen, na een week of 2 had hij door het moest en nu ben ik begonnen met een laagje halvarine op brood. Volgende week is hij 7 maanden en ga ik starten met beleg. Smeerworst, smeerkaas (daar is van goudkuipje als ik me goed herinner speciaal voor kinderen smeerkaas voor, als je dat liever hebt) en appelstroop of verse vruchtenmoes (bijv. heel fijn geprakte banaan) is goed voor baby's van deze leeftijd :)

Oke bedankt voor de tips.
Heb nu vegetarische smeerworst gehaald en appelstroop.

Ook brood dopen in melk is een goed idee.

Mn schoonmoeder vind me een zeikwijf dat haar kind veel verbied, vind dat zo oneerlijk, wil het gewoon goed doen en voel me niet prettig bij smeerworst. Ben zelf 5 jaar vegetarier geweest.

*Zucht* al die mensen die zich bemoeien met mijn kind, soms wou ik dat uik fulltime moeder was.

*Zucht* al die mensen die zich bemoeien met mijn kind, soms wou ik dat uik fulltime moeder was.

Hahaha, als fulltime moeder krijg ik ook commentaar hoor en het zijn altijd dezelfde die commentaar leveren. Net of jij je eigen kind niet kent, soms om gek van te worden.
Doe waar jij en je man/vriend zich prettig bij voelen, dat is het belangrijkste en luister vooral naar je eigen moederinstinct. Jij bent de mama en je weet echt wel hoe je kindje zich voelt en wat er speelt. We doen het allemaal geweldig en ieder op zijn eigen manier omdat we allemaal andere personen zijn. Als jij je niet prettig voelt bij smeerworst dan geef je dat je kindje niet. Het lijkt me sterk dat over 18 jaar je kindje in therapie moet omdat het nu geen smeerworst krijgt. Laat je niet gek maken!!! dan probeer ik dat ook niet (ik schijn een verwend kind te hebben, ze is eenkennig dat is wat anders geloof ik)

Haha schoonmoeders... Met die van mij hebben we 2 maanden terug het contact verbroken omdat ze nu zelfs beweert dat Joshua niet van m'n vriend is en ik haar zou verbieden om Joshua te zien (enige wat ik vroeg om niet onverwachts langs te komen maar het van te voren te laten weten). Overal commentaar op, ook op z'n kleding etc etc etc.

Neehoor, alles zijn maar richtlijnen en zolang je je kind liefdevol opvoedt en niks tekort laat komen doe je het volgens mij hartstikke goed! Tips en adviezen zijn altijd welkom maar sommige mensen kunnen te ver gaan, zie inderdaad geen kind later in therapie gaan omdat hij als baby geen smeerworst kreeg hahaha. Lekker je eigen ding doen! Dat je zelf om adviezen van medemoeders vraagt laat al zien dat je het beste voor je kind wilt toch?

Oja, ik ben ook fulltime mama en onze kinderen zijn inderdaad verwend want we werken niet en doen dus niets. Fout voorbeeld dus hè.. (zei m'n schoonfamilie dus haha). Lekker met een korreltje zout nemen!

Beetje late reactie, maar bedankt voor jullie steun! Zik word echt zo gek can schoonmoeder elke keer, maargoed zoals jullie zeggen, hij moet cast niet iver 18 jaar in therapie :)

Heel herkenbaar, al dat bemoei van andere mensen! Ik heb zelf meer "last" van m'n eigen moeder. Die vindt me een ontaarde moeder omdat ik vind dat m'n zoontje nog geen lange vingers mag... Of slagroom of andere zoete, ongezonde zooi. Elke keer als ik er op visite ga, moet ik weer via m'n zoontje aanhoren: oma heeft lekkere lange vingers in de kast, maar die mag jij nog niet van je moeder he! Zucht! Ik heb nu al een paar keer uitgelegd waarom ik dat niet nodig vind en dat ik het vervelend vind dat ze er elke keer weer over begint, maar het komt gewoon niet binnen. Zo vergaat de zin om er naar toe te gaan ook wel.
Vervelendste vind ik dat ze twee keer per maand een dag oppast en ik elke keer bang ben, dat ze hem toch foute dingen geeft, ook al zegt ze dat ze dat niet doet.

Ai, dat kan ook nog, het is jouw kind met jouw regels. Ik probeer de lange vingers ook nog buiten de deur te houden door te zeggen dat ze die nog niet mag, terwijl ik geen idee heb of dat zo is. Ik denk dat een keertje geen kwaad kan, dus echt bang hoef je denk ik niet te zijn (in ieder geval niet voor de gezondheid voor je kindje). Ik heb voor onze dochter berenkoekjes gekocht (zit minder suiker in dan in liga, laat staan lange vingers) en die neem ik mee als we weggaan naar eenverjaardag ofzo. Dan zit dat kind niet het gebak uit mijn mond te kijken en die geef ik dan aan haar in het volle zicht, commentaar gelijk over van oh mama zit wel een gebakje te eten en jij krijgt niets. Is niet lullig bedoeld, maar mijn familie plaagt graag en ja daar ben ik op dit vlak wat meer gevoeligvoor dananders. Soms krijgt ze er thuis ook 1, maar verder echt niet hoor. O ja een boterham met jam, maar ook niet elke dag.

Terug
Bovenaan